Gå til innhold

Noen som har tatt en blunketest hos legen? (nevrologisk, i forbindelse med utmattethet, ekstrem slitenhet e.l.)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært utrolig sliten og utmattet i mange år, og var hos legen idag for å snakke om utredning i forhold til den utrolige slitenheten jeg opplever. Hos legen tok jeg en blunketest for å sjekke muskulær trettbarhet. Jeg skulle da blunke så mange ganger jeg kunne etter hverandre - og det ble ikke mange... Det jeg opplevde var at jeg veldig raskt mistet kontrollen. Det ble ikke blunking, det ble mer skjelving i øyelokkene og grimaser i ansiktet. Etter kort tid ble jeg svimmel, kvalm og følte at det begynte å svartne for meg. Trodde jeg skulle svime av. Jeg begynte så å skjelve over hele kroppen (og gråt i tillegg - men vet ikke om jeg begynte å gråte fordi jeg ble redd eller om det var en fysisk reaksjon...). Legen sa at jeg hadde en unormal muskulær trettbarhet, og har henvist meg til nevrolog.

 

Resten av dagen i dag har jeg følt meg dårlig. Skjelver, har problemer med å fokusere synet og konsentrere meg, i tillegg til hodepine - dvs. mange av de symptomene jeg får når jeg kjenner utmattelsen...

 

Har noen her tatt en slik test, og hva fant legen ut? Hvordan "klarte" du testen? Har prøvd å google, men finner ingenting. Syntes det jeg opplevde var veldig ubehagelig. Jeg vet jeg ikke kan presse meg, for da kommer alle symptomene mine for fullt, men presset meg til å gjennomføre denne testen, og føler jeg lider for det nå... Er selvsagt engstelig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti lignende tester hos kiropraktor med spesialisering i nevrologisk rehabilitering. Akkurat denne testen har jeg ikke vært med på, men det blir samme prinsippet med de jeg har blitt testet på.... og ikke bestått... he-he! ;)

 

Anbefaler deg å sjekke ut kiropraktorer med denne spesialiseringen i nevrologisk rehabilitering, de er veldig dyktige - men det er ikke så veldig mange av dem. Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...