www.sovehjerte.no Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Tulla her på 5,5 mnd har nå flyttet inn på eget rom... Jeg trodde det skulle bli ferre oppvåkningene, men det er det samme, kanskje verre... hun våkner annenhver time. Og det er SLITSOMT. Så, nå har jeg, tatt henne inn i senga vår siste delen av natta. Fra 3 tiden. Må jo si, at før første gang på eviglenge har jeg faktisk ikke vært sliten når dagen begynner. SÅ det er jo deilig, også er det jo så kos å våkne med henne der <3 Men skyter jeg meg selv i foten? Hvor ille er det egentlig å samsove halve natta? Og hva kan jeg gjøre for at hun ikke skal hyle etter pupp hver gang hun våkner? Til nå har jeg ikke orket ta en "kamp" med henne fordi det har variert sånn når hun har våknet.. men nå har jeg begynt å ane et mønster.. annenhver time altså... Hjelp anyone?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Hvorfor skulle det være så ille å sove sammen med babyen sin om natta da? Skjønner ikke helt det jeg altså, det er vel den mest naturlige ting i denne verden egentlig? =) Er vel nesten bare her i Vesten at det har blitt så poppis å se på babyen som et selvstendig individ nesten helt fra fødselen av, og at egen seng, finne søvnen selv osv er så i fokus. Samsoving har også masse fordeler, se her f,eks ( http://www.sovlillebaby.com/fordeler.htm ) og hvis det gir dere begge mer nattesøvn så hadde ihvertfall ikke JEG vært i tvil;) Nei, samsov med babyen din du, med den aller beste samvittighet=) De er bare små en veldig kort periode av livet, og jeg har ihvertfall ikke hatt problemer m "avvenning" på noen av jentene mine!
Svømmetur Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Vi gjør det enda. Halve natten som deg. Hun er 8 mnd. Om vi samsover så sover hun hele natten. I egen seng våkner hun hver andre time. Vi koser oss godt begge to. Lever i troen om at når hun har lært å sove hele natten og føler seg trygg nok så vil hun sove lengre og lengre i si egen seng.... Jeg kan jo prøve å drøye det en halv time hver natt før jeg tar Hun i sengen også. Mye tanker om hvordan gjennomføre dette, men nett nå bare koser vi oss
kevinogemilsmamma Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Ille å samsove?? Den skjønte jeg ikke!! Spør du meg er det bare fordeler! Har delt seng med alle mine 3, da blir de trygge og sover!! <3 Følg mammahjertet ditt du, ikke hva du blir fortalt! Putt henne i sengen og kos dere sammen! Snart tygger hun tyggis og smeller med dørene! Det gjør min eldste..sukk!
april2011mamma Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 tror kanskje hun mente at det gjør det vanskeligere å avvenne samsovingen om man holder på med det lenge! Når det er sagt, tror jeg det vil gå kjempefint den dagen du bestemmer deg for å ikke samsove lenger... tror ikke ting blir verre jo lenger dere samsover! det er det jeg har hørt fra mine venner ihvertfall, og de har samsovet halve natten leeeenge! jeg samsover halve natten nå, men det går ikke lenger for jenta mi og meg sover så mye dårligere plutselig.... hun kaver så mye, og jeg blir liggende våken osv..... så prøver å ligge våken med henne i sengen til hun har spist ferdig for så å løfte henne opp i sin egen seng igjen.. hehe men jeg sovner som regel før det... og så våkner jeg når hun spiser igjen og prøver å holde meg våken igjen osv.. sånn går natten... huff.... men om dere be3gge sover gost ville jeg bare kost meg masse med det!!! det vil nok ikke bli noe problem å venne henne av med samsovingen! de som samsover får som regel utrolig harmoniske og trygge barn, og derfor vil de ta en slik overgang veldig bra
www.sovehjerte.no Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2011 ja, jeg mente jo det at det blir vanskelige å avvenne i tilfelle. Jeg prøver å samsove med henne (for å få litt søvn..), eller prøvde ihvertfall i natt. Men hun kaver også alt for mye så jeg la henne tilbake på rommet sitt. og da sov vi begge to kjempegodt. Nettene kommer veldig an på hvor mye hun har spist på dagen, og i går var en god dag..Men jeg tar henne inn om morgenen. er så herlig å ha henne der <3 Skulle hatt litt større plass for å få det til tror jeg. haha Nå ligger hun så tett inntil meg at hun skal helst ligge på puppen og sparke meg i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå