Gå til innhold

Pels, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere.

Var ute for å titte etter parkas til meg selv i går og kom over flere med pelskrage (canadian goose, moscow et-eller-annet og sikkert mange fler). Jeg kjente det at det der bare ikke er aktuelt for meg. Selv om de skrøt av at det var såkalte godkjente pelsoppdrett, så er det jo forkastelig.

Kjente vemmelse da hun ga meg den ene jakken og jeg ble klar over at det var ekte pels.

For meg går skille ved pels som kun blir avlet opp for pelsen, ikke som med skinn der hele dyret blir brukt til mat og det som er.

Hva tenker dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke noe om ekte pels. Jeg synes det er trist at de avles opp i usle kår, kun pga pelsen.

Ellers er jeg kjøttspiser og har ingen betenkligheter med å spise slikt.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg tenker som deg. Å avle opp dyr kun for pelsen for å kaste skrotten er forkastelig. Å bruke pels / skinn fra dyr som blir nyttiggjort til mat er noe annet.

Utover det tenker jeg at det fins mye fint i fusk og det passer meg bedre;)

Skrevet

Jeg bryr meg (dessverre kanskje, og muligens moralsk forkastelig), veldig lite. Jeg vil ikke dyr vondt, men allikevel engasjerer jeg meg ikke på samme måte. Tenker at det engasjementet som blir brukt på dyr og pelsoppdrett heller bør brukes på barn som sulter. Ja, man kan ha interesse for begge deler - men sjelden er det slik at det er en like stor fanesak for mennesker.

Kan godt bruke en jakke med pelshette, men går ikke bevisst etter det. Eier ikke noe pels selv (ganske enkelt fordi jeg aldri har kjøpt en så dyr jakke), og fordi jeg ikke er superfan av det. Hadde nok ikke følt meg helt vel i en diger pelskåpe eller pelsvest. Ikke fordi jeg ser på det som galt, men fordi jeg allerede føler øynene som stikker meg i nakken, fulle av hat fordi jeg vandrer rundt med en fjellrev i vinterkulden. ;)

Skrevet

Kjøper man pels så støtter man en grusom og kynisk bransje. Så NEI til pels.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...