Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Faren min har store alkoholproblemer og har vært voldelig. moren min er som ei dørmatte.. Jeg har nok skrevet inne her fra før, og bor enda hjemme.. Har ikke barn selv, men har hatt innlegg om å vurdere å oppsøke barnevernet... Nå den siste uken har jeg sett at det altså ikke bare er faren min som er den som lager til bråk, moren min har drukket mye mer på en ferietur vi var på, hun begynnte å drikke sprit klokken 11.00, tok en øl til lunsj kl 14.00, enda en øl til middag klokken 20, og deretter øl utover kvelden... Faren min var altså den som holdte seg edru, han drakk litt han også, men ikke så fælt som hun.. Og han klarte faktisk stå på sine egne ben.. Moren min begynte å klage på faren min, og fikk han til å gråte, det var skikkelig trakassering, søsteren min gråt også... Jeg måtte trøste faren min, og ta vekk søsteren min fra noe show hun var med på, slik at ikke hun skulle stå der og gråte. Moren min måtte jeg sende i seng, og jeg angrer på de tankene jeg har hatt om faren min, jeg har jo alltid trodd det var han.. Han forklarte at han eksplodert engang iblant, men det flere kvelder etter moren min har drevet med noe slikt tull... Men problemet er at jeg vet ikke hva jeg skal tro! Sånn egentlig.. Aner egentlig ikke hvorfor jeg skriver her engang, men måtte bare få ned en del som kom opp i hodet mitt nå.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Trist...At barnevernet burde kontaktes er vel helt klart.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Tja.. hvorfor drikker Jeppe? er det alkoholisme, selvforsvar eller bare drittlei sitt liv? Hva kom først av høna og egget? Dette blir litt sånn. Og det er ikke sprøsmål her hvem som begynte, men hvem barna syns har skapt mest vansker..... Eller.. det betyr egentlig heller ikke noe.... Hjelp trengs uavhengig av hvem som gjør hva av de voskne...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Vanskelig å si hvem som er verst, høres ut som om de har store problemer begge! Hvor gammel er du? Det er trist å lese at du må ta ansvar for dine foreldre, de burde SKAMME seg. Håper du får god hjelp fra barnevernet! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Uansett hvem som drikker, når du skriver "voldelig" om faren din - vold kan verken unnskyldes eller bortforklares. Særlig vold mot de nærmeste personene i ditt liv er forkastelig. Så uansett hvor mye moren din drakk, er din far fortsatt den "store stygge ulven" hvis han har vært voldelig. Man slår ikke andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Det spiller ingen rolle hvem som er værst, eller den store stygge ulven. Foreldrene dine ser ikke barnas behov, de tenker mest på seg selv og sine egne sorger. Du burde ikke ha det sånn, og det burde heller ikke lillesøsteren din.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Vi skal ikke ha det sånn.. Er fast bestemt på at om det skjer noe engang til skal jeg trappe opp og få hjelp.. Jeg har lovd søsteren min å gjøre noe, hun har fortsatt år og vokse på. Meg er det ikke så farlig med.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 deg er det ikke så farlig med? HVA?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå