Ksenia & Anjem Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 7åringen min øsnker seg Playstation 3 + Skylanders spill.....Men det blir jo ca 3000 kr,-Synes det er litt drøyt..
Lemonia Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes det var litt drøyt ja, i allefall hvis dette skal være summen hvert eneste år. Du kan jo evt gå sammen med besteforeldre slik at flere spleiser på gaven. Nå er mine ganske små, de vil være 9 mnd og 3 år til jul. (Eldstemann har dessuten bursdag 1. desember, så han får ganske mye på kort tid.) Vi prøver å legge oss rundt en tusenlapp på julegave til ham. Lillebror får nok ikke så dyre gaver (blir vel maks 500 på ham) så lenge han er så liten at han ikke ser at det blir gjort forskjell.
Ksenia & Anjem Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2011 jeg tenkte eventuelt kjøpe wii til han. skylanders finnes til wii også, da blir det ca 2000,- neida dette kommer ikke til å skje hvert år..han har fått for 1000,- hver jul
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 De eldste på 7 og 9 år får nok for en 700-1000 kr hver. Kommer litt an på hva de ønsker seg. De to små på 4 år og 2 år får vel for 400-500 kr, de ønsker seg ofte billigere ting når de er små ;-) 3000 kr er mye ja, men jeg tenker at innimellom kan en jo gjøre unntak dersom en har råd til det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Eldste var 4 år i August og minsten 1 år i August. Vi ligger på alt mellom 500-1000 kr, eldste sin blir nok litt dyrere enn minsten sin siden hun selvfølgelig ønsker seg dyrere ting, minsten kan jo ikke gji utrykk for så mye enda. Så hennes blir nok nærmere 1000, menst minsten sin sikkert blir 500-600 kr.
Ian's girl Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg liker ikke at ungene skal bli så bortskjemte når det gjelder materielle ting, selv om vi har råd til det. Det vi gjør når ungene ønsker seg dyrere ting, er at vi spleiser med besteforeldre på begge sider. Da får den èn større, dyr ting fra alle. Synes det er en grei måte å gjøre det på.
Bad habits har tre små Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Ja, jeg synes det er litt i overkant mye, men hva om dere går sammen med besteforeldre(event. andre) og spleiser?
Stellaborealis Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes det er helt greit hvis dere har råd til det, her får eldstemann stjernekikkert til ca 3000,-. Men om dere ikke har råd til det er det jo noe helt annet:)
Fire småtroll Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Vi kjøpte Nintendo Wii med et par spill i fjor og kalte det en familiegave, selv om det naturlig nok var til guttene I år blir det billigere gaver. Synes fint man kan investere i sånne litt dyre ting til jul jeg da, om dere tenker på å kjøpe et tv-spill til han uansett er vel julen en grei tid å gjøre det på?
Behnari Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Hm, det blir jo en gave til familien. Mye kjekt på PS3 for alle i tillegg til at du får blueray-spiller med god kvalitet. Vi måler ikke i penger, som vi for øvrig har nok av. Skulle vi mene at en spilkonsoll var en god idé så kunne det være gaven et år. Neste år lego eller noe annet. Hva skylandersspill er, vet jeg ikke, men det kan man jo hinte videre til besteforeldre eller annet?
*Lissi* Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Synes det er helt greit jeg. Barna mine får som regel litt ekstra til jul/bursdager. De får ikke så mye ellers i året, så vi "skeier" ut litt ekstra da:-) De er ikke bortskjemte av den er grunn.
Mia_73 Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Sønnen vårt er et bortskjemt enebarn Han har ikke peiling på penger enda, han er 5 år gammel. Den ene dagen ønsker han seg noe til 50 kroner, den andre dagen kan det være noe til 3.000. Vi gjør det avhengig av hvor sterkt han ønsker seg det, er det veldig mye snakk om det kjøper vi det selv om det er dyrt. Blir kanskje annerledes når han får mer forståelse for pengenes verdi, da får han spare til dyre ting selv.
Mammapudding Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Vi pleier å gi gave til ca 1000 kr til Leah til jul. Syns det var en god ide å spleise med besteforeldre f.eks til en så dyr gave..Men samtidig så er det jo ikke sånn at han må få gave til 3000 kr hver jul selv om han får det denne jula:) Har dere råd så er det jo fint å kunne kjøpe noe som han virkelig ønsker seg:)
La vita è bella <3 Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Kommer helt an på hva vi finner på til dem. Har aldri en fast pris på hvor mye vi skal bruke (men har selvfølgelig en øvre grense). I år får jenta på 3 en løpesykkel fra Puky til 1400 og gutten på 11 mnd får en trehjuling (slags løpesykkel) også fra Puky til ca 630. Tidligere år har vi gitt gave til 2-400 kr. Har besteforeldre som liker å gi lit større gaver, så ser ikke vitsen i å bruke masse penger og kjøpe det dyreste, og ihvertfall ikke når ungene er så små. I fjor fikk jenta et plastdukkehus med diverse utstyr til 300 kr, og det var favoruttgaven i fjor......
Libido- Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Pleier å gi fra 500-1500. Om dere har råd til det ser jeg ikke noe problem i det. Det betyr jo ikke at dere må gi gave hvert år fremover til samme sum =) Gutten vår får en gave fra oss som er verdt 3500,- men vi kom over et kupp og ga ikke mer enn 750 kroner.
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 Min og er 5 år, og skjønner godt verdien av penger. I år får han ingen gave av meg, da vi reiser til syden en uke rett før jul, det er årets gave. Ville passet meg for å lage en høy standard, men unntak er ihvertfall ok her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå