Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg jobbet både julaften, i romjula og nyttår ifjor. Å tror du ikke jeg må gjøre det iår også.pga jeg ønsket meg fri på bursdagen til yngste datteren min som er midt i romjula. AHHHRG, brydde meg aldri om det når jeg var ung og singel, men etter jeg fikk barn er det sååå kjedlig.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Skjønner deg godt. Det er det jeg gruer meg til med jobben min (utdanner meg til sykepleier). Helger og kvelder syns jeg er helt greit, men akkurat høytidene vil man gjerne ha sammen med familien. Men men...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Akkurat derfor jeg gikk over i en annen jobb når jeg fikk barn. Taklet ikke sykepleierturnusen lenger
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 jeg jobber også turnus, men har aldri opplevd problemer med å bytte. Det er alltid noen som ikke skal noe i jula, som er single og barnløse eller som er muslimer.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Når det er sagt så er det en ræva turnus dere har hvis du må jobbe både jul og nyttår. Det har aldri vært praksis noen av de stedene jeg har jobbet i løpet av mine 11 år som sykepleier... Selv om du ønsker fri en av dagene i romjula... Dårlig opplegg. Hilsen 20.32
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Huff.. Jobbet turnus før jeg også, mens jeg ble utdannet. Hatet det:) All sympati herifra!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Dårlig personalpolitikk vil jeg si.. at man må jobbe alle dager/jul/nyttår hvert år, det er horribelt..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 jeg gleder meg faktisk til og jobbe skift. men jobber da dagen eller natt i julen,.. har to barn,. og er gift..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Takk for sympatien:P kjennes bittelitt bedre. J eg må jobbe dagen på julaften for å få fri på bursdagen, har fri første juledag (søndag)men jobber mandag, tirsdag, fri onsdag (som jeg ønsket meg- og torsdag fri før helg også har jeg så klart arbeidshelg nyttår.(fredag,lørdag og søndag) Hvis det skal være slik vært år, får jeg aldri feiret jul med min familie som bor i nord norge. Er 3 år siden jeg var der i jula sist pga et år med fødsel/ og de 2 siste jobbinga. Hi
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 du har vel krav på fri enten julaften eller nyttårsaften?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 så lenge det ikke er 2 søndager etter hverandre hadde jeg vist ikke det Hi
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Dette er utrolig dårlig personalpolitikk fra avdelingsledelsen, og absolutt ikke vanlig praksis rundt omkring. Det vanlige er at man jobber enten julehelga eller nyttårshelga. Og det er i alle fall ikke normalt å sette opp noen til å jobbe dagvakt på julaften (lørdag) når det ikke er vedkommendes arbeidshelg. Protesterer virkelig ikke dere og tillitsvalgte på denne praksisen? (Selv om ledelsen har rett i at man har krav på fri annenhver søn-/helligdag)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå