Gå til innhold

hvilke matvarer er lov å sende til australia?? og hva er ikke lov? noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har prøvd google, men var ikke min venn i dag for fant ikke noe oversikt.. (mulig jeg bruker feil søkeord)

 

så prøver her og håper noen kan hjelpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å ta med næringsmidler inn i Australia. Man kan alltids prøve, tror ikke det skjer mer enn at varene kastes. Skal du reise dit, kan man gå på rødt og vise fram varene og da går det meste greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Norge går det greit med endel ting, siden det er spesielle regler/avtaler mellom oss. Vi har heller ikke endel av de sykdommene som andre land sliter med, feks rabies. Dessuten er Norge også et av de strengeste landene når det gjelder innførsel av dyr og næringsmidler, og det vet de.

 

Da jeg bodde der, tok jeg med (og fikk tilsendt i posten) sjokolade, leverposteibokser og brunost uten problemer.

 

Men du må krysse av riktig på det skjemaet du får på flyet, og gå på rødt. Vis frem det du har, så ser du hva de sier. Hvis du glemmer det, kan du få problemer, siden de har egne "mathunder" på flyplassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...