Gå til innhold

Unntatt offentlighet - gjelder det meg og?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer (nuytdannet, så mulig jeg stiller dumme spm - sorry!), og har kommet i en konflikt mead ledelsen på skolen...Har fått et brev hvor det står veldig mye om meg, som er negativt... Det står veldig presisert at det er unntatt offentlighet....Jeg kunne tenke meg å ta det opp med fagforening og evt. andre, men kan jeg det? Siden det er unntatt offentlighet? Prøvde å lese loven, og det står jo at den gjelder forvaltningsorganet, men jeg jobber jo der, så da gjelder det kanskje meg og? Eller?

 

Blir veldig takknemlig for svar....Og hvis spørsmålet er dumt, ikke le av meg vær så snill....Har det vanskelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen spørsmål er dumme!

 

Og det er i akkurat slike situasjoner at man har en fagforening! Kontakt dem og be om hjelp med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig skal du ta dette opp med fagforeningen! Med en gang! Du skal ikke stå alene i en sånn sak.

 

At saken er unntatt offentlighet betyr at f.eks. alle kollegene dine ikke kan lese sakspapirene, eller hva som har blitt snakket om i ledelsesmøte ang. din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at mottager på brevet ikke står oppført i postlistene til kommunen og at andre ikke kan be om innsyn i brevet.

 

Du kan vise brevet til fagforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er DITT, om det gjelder deg. Det er ikke et offisielt dokument, men du kan bruke det som du vil. Du kan gi det til VG om du vil, selv om det er aldri så uoffisielt. Så lenge det bare gjelder deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...Jeg ble så ute av meg at jeg viste det til en kollega jeg stoler på (som ble sjokka og ba meg snakke med fagforeningen), var det galt av meg?

 

Takk for svar!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg virkelig vise det til hvem som helst? Har ikke tenkt til å vise det til VG altså, lurer bare på hvor grensene går liksom...

 

Takk for svar, alle som har svart!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at arbeidsgiver, NAV o.l ikke kan vise det til noen, men du kan vise det til hvem som helst.

 

Veldig vanlig å sette på personalsaker i det offentlige, trenger ikke stå noe negativt i brevet fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...