Gå til innhold

Når vi snakker om å snylte av staten...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ikke å bli så fly forbanna over folk som snylter til seg penger fra Nav (enten de juger om å være aleneforeldre e.l.) Jeg synes ikke det er riktig nei og ja, det er irriterende. Men blir som sagt ikke fly forbanna og er nok heller ikke en av de som hadde meldt fra om noe sånt.

Men... I dag fikk jeg høre noe som jeg synes er så utrolig på trynet og jeg kjente faktisk at jeg ble skikkelig sint. Samboer har en bekjent som er 30 år og aldri har jobbet i hele sitt liv. Han har rusproblemer (ikke tung rusmisbruker, men det er allikevel et problem for han) og gamblingproblemer. Han har alltid fått støtte fra Nav og ALDRI (da mener jeg aldri!) hatt egen inntekt. Han har på en eller annen merkelig måte klart å skaffe seg inkasso/forbrukslån på rundt 700 000 kroner... (skriver merkelig nok for jeg skjønner ikke hvordan det går an å få slike lån/kreditt når man lever av sosialstønader...). Og nå er kompisen hans utrolig lettet og glad fordi Nav skal hjelpe han å få denne gjelda sletta på en eller annen måte??!! Samboer visste ikke mer enn dette.. Men det kan da ikke være sånn at Nav skal betale gjelda hans?? Herregud... Jeg koker jeg.. Og det er egentlig ikke likt meg. Har hele tiden irritert meg at jeg vet at denne personen bare er lat og sitter og får og får og får. Når det i tillegg høres ut som om han uten videre skal få dekket en så stor gjeld så blir jeg skikkelig forbanna.

Han er mer enn i stand til å finne seg en jobb... Han bare VIL IKKE jobbe..

 

Jeg var for noen år siden så dum og hadde en samlet inkasso gjeld på 80 000 kroner.. Dette ordnet jeg så klart med selv og fikk kvittet meg med gjelda. Skulle bare mangle.. Tanken om å gå til Nav slo meg ikke en gang, selv om jeg hadde minimal inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

regner med NAV ikke betaler for han, det gjør de ikke!

men de kan hjelpe å snakke med kreditorer og ordne en skikkelig nedbetalingsplan for han. dette gjør de for alle, er bare å ta kontakt dersom man sliter med gjeld man ikke klarer å håndtere / mistet oversikten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...