Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg og sambo gjør det sli at vi annenhver jul er hos mine foreldre og annenhver jul hos hans foreldre. Dette for at vi ønsker å være sammen i jula. I fjor var vi hjemme hos mine foreldre. Idag skrev jeg en sms til min mamma og spurte hva hun ønsker seg i julegar. Jeg får dette til svar: Vi ønsker oss snille og omsorgsfulle barn. Dessuten skal vi ikke ha noe jul, vi blir vel alene her. Jeg slrev tilbake : ikke noe jul?? fikk til svar: Hva er vitsen. Vi er to stk alene i et hus. Gjør hun dette for å gi meg dårlig samvittighet? Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Huff, mye skriveleifer i dette innlegget, Beklager. Gikk litt fort i svingene. Hilsen HI,
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Hun er nok lei seg for at du ikke kommer hjem, og vil vell gni det ekstra inn.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 høres ut som min svigermor det der.. hun skal feire med de hun ønsker hvert år.. noe som ikke går for oss da vi har hvert 3 år. på dem.. jeg har skilte foreldre, og svigers har 3 barn de burde feire et år med hver. men de skal ha alle i et rom istede. svigermor skal gni det inn hos oss, og hun starter alt i januar, februar, og maser. ho holder på hele året.. slitsomt, men overser dama.. ho gjør det for og gni det inn hvor fælt det blir for henne... bare overse det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Sånn er min mor også. Alltid et "offer" og det er så jævla slitsomt som hun driver med dårlig-samvittighets-taktikken sin. Nå svarer jeg bare "jaja" eller "det velger dere selv" osv. Gidder ikke sånt tull fra en voksen dame.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 ja jeg skrev faktisk tilbake til henne at de får gjøre som de selv vil.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Vi sluttet bare å feire hos noen andre. Nå ferier vi hjemme hos oss alle julene og så får de som vil komme til oss. Ferdig med den saken.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Kan kanskje forstå henne litt også da.. må være lov å bli litt trist og lei når man oppdager etter et langt liv at man skal sitte alene på julaften?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Stygg hersketeknikk. Snart får du en melding eller uttalelse om at dere ikke skal tenke på dem, de er jo gamle. Da er den typiske kombinasjonen av offer og helgen komplett og du kan belage deg på et liv med skyldfølelse.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg føler meg liksom litt tvunget til å dra hjem i juls. får jo dårlig samvittighet.. huff.. men det er jo det hun vil at jeg skal få, slik at hun får det som hun vil.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 er du ene barn?? kansje du burde gjøre det tydelig for din mor at dere må feire med familien til din samboer også,. og ikke bare henne. din samboer må også få feire med sin familie,.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 Er du enebarn? Siden de bare er 2stk, hva med å ta dem med på feiring hos svigers? Det mammaen din gjør, er jo ikke rett, og burde ikke belønnes, men det letter hvertfall din samvittighet om du får dem med til svigers.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #14 Skrevet 18. oktober 2011 Ja hun gjør det for å gi deg dårlig samvittighet. Du får heller foreslå at de reiser i jula eller noe annet da om de ikke vil sitte alene hjemme. Eller si jaja det er jo deres valg men jeg vil gjerne gi en gave allikevel jeg. Jeg blir sittende alene med mine to barn i år, ingen å feire med så det blir meg og to små under 5 år. Men jeg går da ikke rundt å gir andre skyldfølelse av den grunn. Det blir bare stusselig om man tillater å tenke at det er slik. Så jeg har nå tenkt å gi barna mine en flott jul ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #15 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har en søster men hun feirer jul sammen med sin mann og barn. De bor også langt fra foreldrene våre. tror rett og alett bare jeg reiser hjem for å få det "stilt"..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #16 Skrevet 18. oktober 2011 Det er så absolutt dårlig gjort av din mor å komme med den type uttalelser. Samtidig - hvis de ikke har noen andre å feire jul med, forstår jeg godt at de er lei seg for det. Det er så skikkelig stusselig å feire jul alene!! Kan dere ikke feire sammen alle sammen da? Hos oss er mannen enebarn, og vi kunne aldri finne på å la svigermor sitte alene i julen fordi vi skal feire med mine foreldre dette året. Da er selvfølgelig svigermor også invitert med oss!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #17 Skrevet 18. oktober 2011 Din mor eier ikke deres julefeiring. Feir med god samvittighet hos dine svigerforeldre du!! Hun kan da alltids finne på noe annet, evt kose seg med "alenefeiring". Jeg pleier å feire sammen med mine barn alene... (alenemor for fire) og vi storkoser oss hvert år.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Du kan da ikke dra til de for å feire jul når det er din mann og hans side av familiens tur. Da kan du ikke regne med at han skal bli med deg til dine foreldre neste år.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #19 Skrevet 18. oktober 2011 Å, jeg er så glad for at min mamma allerede har sagt at den dagen hun og pappa blir alene et år på julaften, skal vi ikke tenke noe på det. Vi er 3 søsken, og min bror og jeg har enda ikke samboere eller er gifte. Så vi er der, men det er noe med at de faktisk forbedreder oss allerede nå før det er aktuelt for at vi skal slippe å ha dårlig samvittighet når den dagen kommer. Det er det jeg mener foreldre skal gjøre. Man skal ikke gi barna dårlig samvittighet bevisst.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #20 Skrevet 18. oktober 2011 Hun gjør det nok for å gir deg dårlig samvittighet, men her må du snu det og spørre henne hvordan hun hadde likt at du hadde feiret alle jul hos dine svigers, for det er vel det hun ønsker av din mann? Går ikke an og det må hun skjønne. Til hun oppe som har skilte foreldre: syns det er uforskammet overfor mannen at hans foreldre skal lide at dine foreldre skilte lag, det skal være et år med din side, et år med hans side - at det betyr hvert fjerde år med mor eller far er ikke dine svigerforeldres problem, og DU hadde tenkt akkurat det samme om dine foreldre fremdeles var samme men ikke mannens.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #21 Skrevet 18. oktober 2011 Vi har dessverre et barn og kan ikke få flere, har også veldig lite familie ellers. Har allerede funnet meg i at vi kommer til å ha en del "ensomme" jul når sønnen finner seg dame og feirer med hennes familie og så lenge det er rettferdig fordelt er det greit. Sånn sett ville det beste jo vært hvis de feiret hos seg selv og inviterte foreldrene men skjønner at man gjerne koser seg med vante tradisjoner. Er vi alene og ikke invitert et sted vil vi mest sannsynligvis reise bort, det høres bedre ut enn å sitte bare oss 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå