Gå til innhold

Min x-svigermor truer meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei.. ble skilt for 3 år siden, og har ikke hatt kontakt med x-svigermor på noen år.

Nå for en mnd tid siden fikk jeg melding fra henne om at jeg hadde 1 uke på meg til å betale 18 000 kr til henne! Jeg skjønte ingenting,og spurte hva dette kunne gjelde?!

Da viser det seg at når jeg og xn giftet oss så lånte han penger med henne. Vi hadde fått lån i banken, men hun nektet å godta det og sa vi skulle betale inn lånet og låne av henne. Og da skulle vi betale mindre tilbake, som en bryllupsgave. Og vi kunne bruke så lang tid vi bare ville.

Jeg sa at jeg ikke ville dette, da det er enklere å forholde seg til banken når det gjelder lånte penger. Men xn sa visst at det var greit. Noe mer har jeg ikke tenkt på det...

Pengene kom inn på hans konto, og han sa han hadde betalt litt tilbake osv flere ganger.

Når vi skilte oss var vi blakke som fy, og hadde opparbeidet en gjeld jeg måtte ta med meg videre, siden han slo seg konkurs. (Betalte ikke barnebidrag engang for å si det sånn)

Gjelden betaler jeg på enda.

Fikk mld igjen om at hun nå hadde satt advokat på saken, så jeg skulle få et brev fra advokaten om videre gang. Helt greit, tenkte jeg, og ringte onkelen min som er advokat og han sa jeg ikke skulle svare, men kun vente på brevet. Og derifra skulle han ta seg av saken for meg. Så lenge jeg ikke har skrevet under på noe, og pengene ikke kom inn på min konto, og jeg dessuten sitter igjen med større gjeld enn xn hadde, så skulle dette ikke være noe å tenke på engang!

Vel, nå kom aldri dette brevet, og i dag kom siste trusselen... Enten betaler jeg for meg, ellers....

Ellers hva??? Hun er virkelig ikke god den dama der, og jeg ser ikke vekk fra at hun gjør ting somikke er helt vanlig for å si det sånn...

Hva gjør man i et slikt tilfelle da??

Hun er jo bestemoren til barna mine, men nå ødelegger hun jo alt ved å true meg på denne måten.. jeg stoler ikke på henne i det hele tatt, og redd hun plutselig dukker opp her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sender henne et brev hvor du skriver det som står her.. at du ikke står ansvarlig for dette lånet..og at du sitter med en større gjeld enn hennes sønn pga hans konkurs.. hun får ta det opp med han..

Om hun kommer med en eneste trussel til så anmelder du henne..

Skrevet

Ja, sussa85, det var det første jeg tenkte. At jeg seriøst skal anmelde det hvis hun truer meg igjen.

Skremmende dame.... ingen har mer fiender enn henne,og jeg skjønner hvorfor.

Jeg tok det opp med xn, men han er seg selv lik og vil ikke ha noe med dette å gjøre!

Jeg har levert alt til advokaten min...

Skrevet

Exen din må være en komplett idiot:( huff.. Er jo hans mor som oppfører seg slik..og det er jo like mye..om ikke mer hans gjeld!

Antageligvis er xsvigermoren din drittlei av hele sønnen og har forstått at hun ikke får en krone av han..og tenker at du får ordne opp.. skjønner jo at det er kjipt for henne å ikke få pengene sine tilbake.. Men det er ikke rette veien å gå.. En annen ting er jo at hun burde ha skrevet kontrakt med dere den gangen..eller sønnen sin da... om nedbetaling osv..

Huff.. Håper det ordner seg for deg..men det er jo som advokaten din sier..du har ikke skrevet under på noe..og pengene kom aldri inn hos deg..

Skrevet

Vet du hva HI? Det beste du kan gjøre nå er å la onkelen din, eller advokaten din se på saken. Hvis du gir respons vil denne damen prøve å gjøre det hun kan for å bruke det mot deg ved senere anledning. Bare ta vare på alt av skriftlige dokumenter som hun sender deg, og gi det videre til advokaten din.

Ikke skriv brev eller gjør noe. Da kan hun ikke bruke noe mot deg ved senere anledning.

Skrevet

Du ber din advokat-onkel om å skrive et brev til henne der det bes om at hun fremlegger bevis på at pengene ble overført til din konto. Om hun ikke kan fremlegge noe bevis for dette så er du heller ikke skyldig henne en krone og vil derfor anmelde henne for trakassering om meldinger og trusler ikke opphører.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Har nå snakket med advokaten min igjen, og han sa det samme som dere. Ikke svare henne!

Og hvis hun kontakter meg igjen, skal han skrive et brev til henne, hvor han skal kreve en kontrakt som fremstiller at jeg har skrevet under på at jeg har lånt penger, eller at pengene har gått inn på min konto.

Hun elsker sønnen sin over alt på jord (Har flere barn, men kun denne hun har noe særlig kontakt med)

Lang historie, men hun er ikke god denne dama...

Får bare håpe hun ikke dukker opp på døra her.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...