Gå til innhold

Barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dette innlegget må komme på kranglesiden. Er mildt sagt oppgitt over barnehageloven og barnehagekonsulenten i kommunen der jeg bor.Har etter barnehageloven ikke rett på barnehageplass før august 2012. Hva skal vi foreldre som ønsker å være i 100% jobb gjøre? Vet at man kan ta gradert ulønnet permisjon fra arbeid i inntil 3 år, men hva med de som ikke har økonomi til dette? Også er det jo denne kontantstøtten den er på 3300,- i mnd fra mnd etter barnet er fyllt 1 år, dersom man ikke benytter barnehageplass. Ingen som har huslån og andre løpende utgifter som kan leve dette! Jeg blir så oppgitt over at samfunnet ikke kan legge litt til rette slik at det er mulig å være småbarns foreldere uten å gå økonomisk konkurs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg!

Heldigvis hadde vi muligheten til å leve et halvt år på kontantstøtten, men det var KUN fordi vi på det tidspunktet leide billig leilighet hos onkelen min, og fordi mannen min tjener såppass bra som han gjør..

Derfor hadde jeg mulighet til å være hjemme til snuppa var 1,5 år.. Herlig!!! :))

Jeg synes også det er helt fullstendig latterlig at ikke menn har egen opptjeningsrett ang permisjon.

Dersom ikke mor har jobbet 50% eller mer, så har ikke far krav på fedrekvoten..

Nå venter vi nummer to, og jeg er arbeidsledig.. :/ Så det vil faktisk lønnes for oss å ta ut et år seperasjon! Tenk det??!! Det kan ikke være mulig at det blir eneste løsningen for mange, for å klare seg økonomisk!

Vi skal ikke gjøre det altså, men det er med den løsningen vi kommer best ut av det, og det er skammelig, i verdens "rikeste" land :P

Skrevet

Er så enig med deg HI. Vi er også i en situasjon der vi ikke har krav på plass før aug 2012. Jenta er født i januar så om det ikke dukker opp en plass så må vi gå uten lønn i et halvt år. Og så kaller de det "full barnehagedekning" Da kjenner jeg det rykker litt i nesebora altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...