Gå til innhold

Hva er galt med meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått muligheten til å studere, kanskje gå ut med B i snitt i en bachelroutdannelse innen økonomi. Jeg har gode referanser fra tidligere arbeid og en mann som tjener nok til at vi ikke går økonomisk på hodet om jeg ikke får en godt betalt drømmejobb med det første etterpå.

 

Allikevel føler jeg panikk. Flere ganger om dagen kjenner jeg at kroppen er stresset, hjertebank og fullstendig redsel for å mislykkes. Jeg legger meg om kvelden med en forferdelig magefølelse og kjenner trangen til å gråte mange ganger i løpet av en dag. Jeg bare forstår det ikke. Jeg burde jo være jublende glad.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Hvordan vet du hvilken karakter du kommer til få???

 

Sånn utenom det; kanskje du stiller for høye krav til deg selv? Krav som du vet du kanskje ikke klarer å oppfylle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fullført en del av studiet allerede, så derfor vet jeg at jeg kan klare denne snittkarakteren, så sant jeg ikke dummer meg skikkelig ut på de fagene jeg har igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, sånn og forstå.

 

Er du sikker på at du har valgt helt rett studie da? Jeg har prøvd litt forskjellig av studier, og fikk alltid sånn følelse når jeg merka at jeg hadde valgt feil. Visste innerst inne at jeg ikke kom til å lever det som var forventa av meg, da ble jeg bare kvalm og uggen inni meg og deprimert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du lider av stress.

 

Det har jeg hatt.

Ble deprimert, så sort på alt, og hadde så hjertebank om nettene at jeg ikke fikk sove :-/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det sånn da jeg tok min bachelorgrad når jeg visste jeg hadde mye å gjøre, men ikke helt oversikten over hva, hvordan og når jeg skulle rekke alt eller når jeg følte jeg ikke kunne det jeg burde kunne. Løsningen: legge en god plan over hva og når alt skulle gjøres og leses og bare kaste seg over det. Skaff deg oversikt og hold hodet over vannet med å planlegge fremover. Det roet ned hodet mitt ihvertfall :)

 

Forøvrig så tror jeg det er en veldig vanlig følelse å ha når man går på skole, en god kombinasjon av stress og prestasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...