Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Hva kjøper dere av dresser til vinterbabyene som kommer snart? Jeg har kjøpt noen fleecedresser, men regner med jeg må ha noe mer. Var innom H&M i dag, og kom på at jeg kanskje trenger en bobledress? Hva har andre vintermødre kjøpt? Kom gjerne med tips
Knøttefrøken Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg skal handle inn nesten bare ulltøy. Har en strikket ulldress som jeg kommer til å bruke på vinteren, med ull under. Finnes mange fine både hele og delte dresser i ull. Ville ikke kjøpt noe bomull hvertfall. Jeg har til nå handlet ull lue, votter, noen bodyer, og strømpebukser/stilongser. Har også ullpose av saueskinn som jeg skal ha i vogna. Får tidlig i desember og har desemberbarn fra før, så vet at det kan bli kaldt. Jeg har også noe fleece, men det har jeg som mellomlag på barnet. evnt en sparkebukse e.l
Edelweis Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Har ikke kjøpt noen dresser. De ligger jo bare i vogna si uansett. har en strikket dress som skal brukes når det er kjempe kaldt ute. =) ellers har baby her omtrent bare ullundertøy fram til 6 mnd! =)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Har ullundertøy og ulldress (hel) + en fora vinterdress som ikke er for tykk til når vi skal kjøre bil o.l... Jeg regner med at det holder! Skal prøve å få tak i en bilstolpose... ellers blir det å bruke vogn med voksipose og dyne over bilstol hvis ikke vi får tak i pose =) Bobledress synes jeg blir for tykk og stiv/klumpete, ser ikke for meg at det blir noe behagelig i det hele tatt!!!
83Sunshine Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 De selger bilstolposer i dun på Barnashus på tilbud denne uken. Hvis du fremdeles er på jakt etter det.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har heller ikke kjøpt bobledress til lillebror. Har en ulldress + en vindtett fleecedress fra Polarn o Pyret - denne er tynn, men mye plass til varme klær under. Har kjøpt endel ull til å ha innerst. Men som noen skriver over her - de skal jo bare ligge i vognen uansett, med unntak av inn og ut av bil etc.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, er på jakt enda, men vil ikke betale 700kr for en dunpose når jeg sikkert kan klare meg med en fora fleecepose til halve prisen.. Skal se om jeg finner en brukt tenker jeg =) Hvis det er de Odenwalder posene du tenker på så er 699,-ordinær pris (ikke tilbud)
Knøttefrøken Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Hvis ikke du vil betale så mye, så ta en titt på finn. Er du litt handy (da snakker vi ikke veldig handy) Kan du sy deg en voksi pose selv. Kjøp stoff på tilbud og en billig dundyne på jysk, ikea etc også syr du din egen. Jeg har sydd flere, og det er absolutt ikke vanskelig, det tar bare litt tid. Du får oppskrift hvis du googler hjemmelaget voksi posi
3barnsmor123 Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Hei Jeg har også bare kjøpt ullundertøy. Vi har kjøpt dunposen til bilsete som de har på barnashus, kommer til å ha ta setet inn og ut av bilen så trenger ikke noe bobledress...deilig å slippe styret med all den av å på kledningen
made by elfs Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Heisan. Er ny her på 3 tri:) Jeg synes også det var dyrt for disse bilstol-posene så jeg sydde selv i fleece. Det var veldig enkelt, mest klipping også noen pyntesting langs kanten. Synes den ble ganske fin og man har jo klär under på vinteren alikevel så det holder med fleece, er min erfaring. Du kan se den her http://aardahl-nilsson.blogspot.com/2011/09/nesting-on.html
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er ikke så god på sying og ikke har jeg symaskin heller... Så jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på den delen der.. Men har sett flere på finn.no til en ok pris.. og fant en nettside (babycare) med helt ok poser til 249,- så hvis jeg ikke får tak i brukt så går jeg nok for en slik til 250 på babycare =) Vi har allerede fått en tynn, men fora vinterdress (ikke bobledress) som vi kan bruke i tillegg til en pose på de veldig kalde dagene...og når vi skal på langtur kan vi jo uansett varme opp bilen noe så vi ikke trenger ha noe annet enn inneklær i posen i bilen (greit å bare kunne åpne posen i bilen etterhvert og la han/hun ligge/sitte i bilstolen med vanlige klær på... =) =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå