Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Har fast stilling i kommunen. Kan de si meg opp hvis jeg blir sykemeldt over et år ?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Ja, det kan de. Da har arbeidsgiver krav på å ansette en annen fast i din stilling. Jeg har vært 50% sykemeldt i snart 9 mnd og fikk beskjed av nav om at jeg kunne søke 50% aap og jobbe 50%, men arbeidsgiver hadde ikke plikt til å beholde meg, de kunne si meg opp. Siden jeg hadde blitt ansatt i en 100% stilling og bare kunne yte 50% kunne arbeidsgiver med retten på sin side si meg opp uten videre når det var gått et år.. Nå er heldigvis min arbeidsgiver opptatt av å beholde meg da, så de vil i tilfelle ansette en person til i 50% stilling så vi blir to som deler den stillingen jeg i utgangspunktet ble ansatt til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Normalt er det å vente til 18 mnd. God personalpolitikk og ia-avtalen gjør at man i det lengste ønsker å tilrettelegge så godt det lar seg gjøre. Er det andre oppgaver du kan ha? Kan du jobbe redusert? Er du ikke organisert, så anbefaler jeg deg å gjøre det med en gang. En fagforening kan hjelpe deg gjennom denne perioden. Be om en samtale med personalkonsulent for å se på dine muligheter. Husk å tenke gjennom ting i forkant (hva kan du gjøre - er det mulig å komme tilbake til nåværende arbeid i større eller mindre grad, er det annet arbeid du kan gjøre osv).
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 F#$%"#$... Men da får man eventuelt arbeidsledighetstrygd eller hva det nå heter ? Jeg har vært et år sykemeldt, og ble gravid i den perioden. Nå gir legene meg så og si forbud mot å jobbe .. De ønsker at jeg er sykemeldt fram til jeg skal føde, og da går jeg jo i perm etter det. Huff..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Om du blir 100% sykemeldt og er dette fram til permisjon uten avbrekk så får du vel sykepenger for hele den perioden i forhold til den lønn du har hatt
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Nei, for man har ikke sykepengerett utover 52 uker. Du kan evnt.l gå over på AAP. DP får du ikke sålenge du ikke er friskemeldt. NAV-dama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå