Gå til innhold

Syk...men legen bagatelliserer det. Noen som har det samme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært syk i en uke, og jeg er svært sjelden syk. Jeg har vært hos legen, men han mente det var bare en forkjølelse og muskelsmerter. Men jeg er ikke tett i nesa, ikke antydning engang. Nakke og halsmusklene verker, jeg har skikkelig vondt i halsen og ørene og jeg klarer knapt å spise. Spiser jeg litt så kniper det i magen, jeg blir kvalm og får diarè. Jeg klarer ikke å sove for da "vokser" halsen min og verker enda mer om jeg legger meg Nå har min datter også fått diarè, men hun spiser godt og later til å ha det greit (bortsett fra om natta hvor hun bæsjer ut hele senga og bleia). Hva er dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kvinner blir ikke tatt for alvor av mannlige leger, har du mulighet til å gå til en kvinnelig? Det du beskriver må jo undersøkes, ingen omgangsjuke varer i over 1 uke. Muligens du har streptokokkinfeksjon? Har du tatt CRP-prøve hos legen for å se om du har infeksjon? Hvis ikke, reis ned på legesenteret og forlang det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det samme som meg! =) Og du er ordentlig forkjølet.. og muskelsmerter er normalt..

 

Jeg har vært i over 3 uker nå.. med dette.. inkl dårlig i magen.. soving har vært ille.. pga at hals/ører blir værre da... våkner og føler meg så crap... og på 3 uka satte hosten inn..med påfølgende urinlekasjer konstant.. (gravid i uke 27)

 

Jeg dro til lege 7 oktober fordi jeg var utslitt..fikk da hostemedisin..og thats it.. legen sjekka ikke noer mer..ikke noe crp eller noe.. Dro tilbake 12 oktober..for da klarte jeg ikke mer..og hadde så vondt i ene øret at jeg bare grein og grein om natta.. Ble da tatt crp og den var forhøyet.. fikk pencilin.. er nå mye bedre! =) hadde øre/hals betennelse.. Hadde ikke noe særlig med feber..så jeg trodde ikke selv at det var betennelse..men d var d altså..

 

Kan jo være du og har det? Be legen om å ta en crp av deg.. så finner du fort ut om det er virus eller bakterielt.. Er det virus så er det ingenting å gjøre med det!

 

Og du trenger ikke få tett nese heller.. evt kan det kmme senere.. Dattra mi har og vært bløt i magen... men det stoppet med det heldigvis! =)

 

Jeg sier ikke at dette er fasiten..og blir dere mye værre må dere sjekkes ut..men tror ikke du trenger å bli redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal be legen ta en crp. Tok en streptest i går, men den var negativ og han sa at halsen så fin ut. Så da ville han ikke gi meg antibiotika.

Men vurderer legevakten snart, om det ikke roer seg. Og spesielt om datteren fortsetter med diarè.

 

Uff, sitter her med eksamen og synes det er et helvete å bare puste.

 

Takk igjen damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kyssesyken synes jeg, det var akkurat sånn jeg hadde det da jeg fikk det. Var hos legen flere ganger og ble mer og mer fortvilet for jeg ble jo ikke frisk.

 

Til slutt satt jeg hos legen og gråt, ba han sjekke alt fra blodkreft til kyssesyken for noe er alvorlig galt!

 

Han sa han skulle ta en rekke blodprøver for sikkerhets skyld, men kyssesyken var det nok ikke, for det var veldig sjelden voksne mennesker fikk det. Jeg nevnte det helt tilfeldig fordi jeg nettopp hadde hørt om noen som hadde det, trodde egentlig ikke jeg hadde det men ville bare få ha til å sjekke absolutt alt.

 

Gikk en liten uke etter at prøvene var tatt, og legen ringte. Jeg hadde kyssesyken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den 7 oktober så legen bare i min hals og..og sa at d så ut som en typisk virushals bare.. Men det var det altså ikke... min fastlege som jeg senere kom til stusset veldig over at den andre legen (vikar) ikke hadde testa meg.. spesielt siden jeg er gravid..

 

Man får stå på krava;) hehe...

 

Hvorfor er det ille å puste da? Pga vond hals? Eller er du tett i brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg håper virkelig det "bare" er noe enkelt. Men grunnen til at jeg ikke får puste er fordi jeg blir så tett i halsen, det er som om den hovner opp maks, og da må jeg vippe hodet opp og nesten pese luften ut og inn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer på kyssesyke:

 

I perioden frem til man får kyssesyken vil det ofte være en til to uker med influensalignende symptomer

Halsbetennelse og hovne mandler med et tykt hvitt belegg

Feber og svette

Muskelsmerter

Hodepine

Vondt i magen kan være et tegn på forstørrelse av milten

Man får hovne lymfeknuter på halsen, under armene og i lysken

Man kan få forstørret lever

Man kan få utslett. Et antibiotikum som heter ampicillin kan framprovosere utslettet

 

Man trenger ikke få alle symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lege med en gang og si du har blitt værre og synes det er tungt å puste!

 

Du har krav på å bli sjekket opp skikkelig altså.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk kan det minne litt om det.. Det har anonym over her rett i..

 

jeg hadde kyssesyken som 18 åring.. var litt likt dette.. Men legen så at det var kyssesyken når han så i halsen min...Jeg var jo kjempeopphovnet utenpå og.. Er du det da? Hovnet lymfekjertler osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...