Gå til innhold

Jeg er så irritert på familien min


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ihvertfall min mor som mener at jeg bør "snylter" litt på Nav.

 

Jeg er alenemor til 2 barn i barnehage-og skolealder. Jeg har akkurat fått meg en vikarjobb og fint er det. Problemet er at jeg ikke får noe boligstøtte eller os da jeg tjener litt for mye. Min mor synes da at jeg bør jukse litt slik at vi får mer å rutte. Jeg er uenig i det og forklare til henne at jeg vil at vi (dvs barna og jeg) skal leve på den "rette siden" og ikke ta snarveier. Det med økonomien er jo bare en periode, håper jeg.

 

Så nå sitter min mor og min søster og synes jeg er dum som et brød som ikke gjør det. De synes jeg er super egoistisk og ikke tenker på barna. Legger til at min søster gjør det selv. Hun har fulltidsjobb, men får sosialstøtte og bo i en kommunalbolig. Min mor har alltid vær sosialklient.

 

 

Ja, jeg kommer fra en snyltefamilie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Applaus til deg!!!

 

Fortsett sånn - i lengden er det alltid bedre å holde seg på den rette siden av regelverket.

 

Spør du meg, så synes jeg det er moren din og søsteren din som er dumme, siden de tar sånne snarveier. Du har en søster som jobber fulltid og likevel mottar sosialstøtte? Sorry, den slags aksepterer ikke jeg, og hadde det vært noen jeg kjente/kjente til, så hadde jeg tipset NAV. Og ja, til og med min egen søster. Snylting kan jeg ikke fordra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 1400.

 

Har veldig lyst til å tipse søsteren min, men vet ikke om jeg orker det. Har ikke noe kontakt med henne heller.

 

Men godt å høre at du ikke synes at jeg er dum eller egoistisk.

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...