Gå til innhold

inspirert av "neger-innlegget"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

det heter mørkhudet. en av grunnene til at neger er stygt å si er at det ble brukt som et skjellsord i slavetiden. og ordet Neger var ofte det siste ordet mange mørkhudede hørte før de ble drept! er det virkelig sååå vanskelig å si mørkhudet istedenfor neger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mørkhudet eller farget- samme det vel. poenget til HI er vel at når man vet at neger er et stygt ord, så må man vel på død og liv ikke kalle en mørkhudet\farget neger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ordet neger har fått rasiststempel er at de samme negrene (og da mener jeg ikke afrikanere - men amerikanske svarte) bruker dette for det det er verdt.

Neger er jo strengt tatt navnet på rasen... Som kaukasisk er det på oss hvite...

 

Det har blitt in å rope rasisme over de fleste ting, mens de verste rasistene er dem selv.

De fleste hvite gir seg da en lang dag i hvilken hudfarge folk har. De tenker ikke over det engang, men tillegges meninger de slett ikke har. Dermed kan skylden for å droppe ut av skolen, ikke få jobb, bo i et trasig strøk osv osv legges på det grusomme rasistiske hvite samfunnet... Eh...

 

Og dette smitter over til Europa.

Tror ikke negre er de som har det verst. Tror det er mye mer belastende å hete Mohammed eller Ali i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å si neger men helt stuerent å kalle etnisk norske for poteter og "goro" og gud vet hva de kaller oss.

Tragisk..

Rasisme kan tydeligvis bare gå en vei i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 15:06

Så en stor artikkel om utlendingers erfaringer med rasisme i Norge. Men hva om oss hvite blonde? Aner ikke hvor mange ganger jeg har fått slibrige kommentarer av utlendinger fordi jeg er blondine.

Men er man hvit skal man finne seg i hva som helst.

 

I usa er det jo egne stipender for fargede, asiatere og indianere, men null for hvite. Og hva hadde skjedd om hvite lagde tv kanaler for og med kun hvite?

 

Største rasistene her i verden er overhodet ikke hvite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ærlig talt dere! nå skjærer dere alle over en kam. er vi ikke mennesker alle sammen! skjerp dere! det handler om å vise medmennesker respekt- og det gå ALLE veier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.19- kunne ikke sagt meg mer enig! fytti for noen uopplyste folk som har komentert her.

og 21.21- du kan bare holde kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydligvis kan du ikke ha det bra med deg selv nei.. jeg syns synd på slike som er så usikre på selv at de må ty til slikt.. STAKKARS deg lille venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske "mørkhudede" kunne kommet over hele greia jeg. Samme med jøder. Ja, grusomme ting skjedde, og man skal ikke glemme fortiden, men kjære vene, kom over det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlighet- blir helt målløs over alle komentarene her! kom over det?? hehhehe- alt jeg kan gjøre er å le. mulig du sko ha snakket med noen som opplever rasisme på daglig basis- eller at du opplevde det selv. DA kunne du sagt kom over det! herregud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket om folk som er såre pga ting som skjedde for mange tiår siden da, ikke rasisme de selv er utsatt for.

 

Opplever rasisme ofte jeg, såkalt "omvendt rasisme" Jeg er jo hvit, så jeg skal jo iallefall komme over det ;)

Og vet du hva? Jeg driter i det. Er kjempestolt av min bleke hud og forventer alle andre å være stolt av sin forhistorie. STOLT av, ikke BITTER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar deg. opplever DU rasisme. tror ikke du vet hva rasisme er- da haddde du ikke kommet med slike uttalelser.

men bare drit i det du. og vær stolt! Det har du sikker "all" grunn til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...