Gå til innhold

Hjelp til middag?


Ilenna

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til ideer til middagsmat her. Vi har alltid spist mye tomatbasert middag f.eks spagetti med kjøttsaus osv, men nå er jeg dritt lei. Orker ikke tanken på rød mat.

 

Har tenkt litt på ris eller spagetti med hvit/ostesaus. Har dere noe forslag til dette? Aner ikke hva jeg skal ha ved siden av spagettien og sausen siden kjæresten ikke liker svin.

 

Jeg trenger hjelp eller blir det bare pannekaker og grøt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal vi ha tacopai, rester fra lørdag :-)

 

Jeg lager ofte pasta carbonara, da koker jeg tagliatelle eller pastarør, og lager en hvit saus (ha litt løk og hvitløk i smøret som du smelter, og litt ost oppi til slutt. Har ofte pølser eller bacon eller skinkeboks oppi, alt etter hva jeg har hjemme. Gutten min på åtte elsker det.

 

For tiden har vi bestemt at to dager i uken (mandag og torsdag) er forbeholdt fisk (fiskepinner, kokt fisk, stekt fisk etc). Grøt på lørdag,

 

Kylling er godt, lager ofte gryte av kylling og den sausen "bretagne kyllingsaus" fra toro, servert med ris og brød. Dette liker mannen min veldig godt :-)

 

Bon apetitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Pannekaker :P Det fikk jeg lyst på nå..

 

Men, hva med en grateng med brokkoli, gullerøtter og div i ? Det er jo hvit saus.

 

Det er godt med kylling ved siden av det du har skrevet her ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...