Gå til innhold

Pastarett for ammende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer og spiser derfor ikke matvarer som kan gi baby vondt i magen. Jeg har sååå lyst på en god pastarett som ikke innholder slike matvarer... Er det noen som kan gi meg en oppskrift ville jeg blitt glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser alt (bortsett fra alkohol da seffern), bebisen reagerer ikke på noe! Hvilke matvarer må du unngå? Litt vanskelig å gi deg oppskrift uten å vite hva du kan spise?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du fortelle hva babyen reagerer på!

For du mener vel ikke at du hopper over et av av matverer bare i tilfelle? Slik må du teste ut, mange reagerer ikke på noe som helst.

Jeg har tre barn og med to kunne jeg spise alt, men den siste måtte jeg droppe skalldyr og brus. Og det er ikke noen sak å lage pasta uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reagerer hvis jeg spiser/drikker: melk, kullsyreholdig drikke, melkeprodukter, erter, kål, løk, hvitløk, jordbær, bønner, sterk mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reagerer hvis jeg spiser/drikker: melk, kullsyreholdig drikke, melkeprodukter, erter, kål, løk, hvitløk, jordbær, bønner, sterk mat.... Broccoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pesto-pasta!

 

Pesto (på glass)

Kyllingfilet

Salat/sukkererter/paprika

og litt olje for å spe ut peston med! =)

+ litt salt og pepper på kyllingen når du steker

 

Eller bytt ut kyllingen med laks! =) Funker like bra!

 

Pasta bolognese kan du vel spise? Bare å droppe løken..og ikke ha i sterkt krydder..

 

F.eks

 

Kjøttdeig stekt

Grovhakkede tomater

Hvitløk om baby tåler det (snuppa mi tålte ikke løk..men hvitløk gikk bra)

Buljongterning

Pepper

Basilikum

Og så hender det jeg har gullerotbiter i! =) syns det setter god smak og snuppa mi får i seg litt mer grønnsaker på denne måten.

 

Og så bruker vi å lage masse forskjellig pasta med kylling.. =) og her er det jo kun fantasien som setter begrensning

 

Kyllingfilet stekt

Casewnøtter/pinjekjerner

Bambusskudd

Bønnespirer

Kokt pasta

salt og pepper på kyllingen ved behov

Så tar du over en pose med blue dragon woksaus..Vi syns oystersausen er best!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da koker du fersk spagetti. Rører inn pesto som du lager uten hvitløk. Har over kylling stekt i strimler og soltørket tomater i strimler. Tilslutt litt parmesan om det går bra.

Enkelt og knallgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skreiv jo en oppi der som du kan lage fra bunnen av da? Den pasta med tomatsausretten..

 

Ellers så kan du steke kjøttdeig, ha på buljong og pepper.. hvitløk, vann og maizennamel til jevning.. og så har du i noen dråper kulør for fargens skyld! Oppi her kan du også ha alt mulig av grønt.. kjempepopulært hjemme hos oss ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...