Gå til innhold

Fetteren til Birgitte Tengs oppsagt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenbladet.no/innenriks/Fr-ikke-jobb-fordi-han-er-fetteren-til-Birgitte-Tengs--2880953.html

For en del år siden ble han jo frikjent for drapet på Birgitte, men han måtte likevel betale noe erstatning. Siden har han bodd i utlandet, utdannet seg til siviløkonom og jobbet i banker i utlandet. Nå ville han etablere seg i Norge med sin kone og sin datter på 1,5 år.

Fokus Bank ansatte ham, men før han fikk startet i jobben angret de veldig og sparket ham.

Jeg skjønner vel at de er avhengige av å ha en troverdig og tillitsvekkende person i en slik utadvendt stilling, men er også litt sjokkert av at det fortsatt er så mange folk i Stavanger som husker ham så godt. Dette drapet skjedde ikke i Stavanger, men på Kopervik på ei øy et stykke utenfor Stavanger.

Lurer på hvordan rettssaken vil ende. Kanskje det ender med at Fokus Bank må gi ham en jobb, men at de ender med å plassere ham på bakrommet som papirmakulator, eller i kantina som salatekspert?

Spørs om han godtar det da... da flytter han nok heller tilbake til utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom den mannen er frikjent så har ikke arbeidsgiveren hans så mye å si på den saken.

Det sitter sikkert pedofile, voldsforbrytere osv i samme yrke.

Jeg husker saken veldig godt da jeg bor i den kanten av landet. Jeg har også studert med fyren. Han forsvant fort da hans kompiser som alle vitnet MOT han kom for å studere det samme.

Skrevet

Ok. Jeg vet ikke om han er skyldig, men jeg tenker at dersom han gjorde det, så har han på en måte blitt straffet ved å ha vært "landsforvist" såpass lenge.

Straffene i Norge skulle vært strengere, for hvis han hadde blitt dømt til fengselsstraff ville han vel ha sluppet ut på prøve omtrent nå. Så hvis man sammenligner ham med andre drapsmenn, er det urimelig at han skal straffes strengere enn dem.

Og det er dessuten ikke sikkert at han er skyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...