Gå til innhold

Hilse på foreldre i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er en mamma som bare ikke vil hilse, er det så vanskelig?

Jeg er vant med en annen bhg, hvor foreldrene blir stående å skravle en god del så dette var nytt for meg. Ble satt litt ut.

Hva er vanlig hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min mann er ikke veldig intresert i og stå og små prate emd andre foreldre, vi henter sammen,. jeg prøver likevell og si hei. og få ut noen flere ord.

 

min mann er veldig innestengt

 

noen er nok litt redd for og si noe

 

si hei og smil, ikke gi opp, bare si hei flere ganger. spør ungen om hva ungen heter. morsom dag, kule klær,,. da får du en samtale med barnet som gjør at mor må stå der. kansje hun blir med i samtalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel foreldre i bhg til sønnen min som konsekvent IKKE hilser, selvom jeg nå har hilst hver dag i snart 2 år... noen bare er sånn. Sært, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å levere samtidig så da skal jeg prøve på det i morgen.

Er selv litt stressa ved levering da jeg har tvillinger som ikke alltid gjør som de skal eller går dit de skal, men å hilse klarer jeg alltid.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn går i en stor bhg med mange barn, jeg hilser på noen og sier hei tilbake om noen sier hei til meg, men jeg forventer ikke at 300 foreldre skal hilse på meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trenger ikke legge ut livhistorien til meg, men det skal være mulig å si hei ihvertfall.

 

Når vi kommer inn i rommet og sier enten god morgen eller hei, så er det direkte uhøflig å totalt overse den personen som kommer og hilser. Er normal folkeskikk.

 

Fins noen i barnehagen vår som aldri hilser. Men gir meg ikke, som sagt, de trenger ikke prate mer med meg utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage, så hilste vi når vi møtes der. Og det er ikke før siste året at vi begynte å prate sammen, for da har barna begynt å mase om å få dra hjem til hverandre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del mennesker med sosiale fobier og ekstrem sjenanse som har vanskelig for å åpne munnen og møte blikket til fremmede. Til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser både på de andre barna på avdelingen til sønnen min, og foreldrene deres. Men det er et par foreldre der som ser på meg som om jeg skulle vært fra en annen planet, hvorfor skal de hilse på meg når de ikke kjenner meg, ser det ut til at de tenker.

 

Ganske sært spør du meg. Jeg vil gjerne lære sønnen min å hilse og være åpen mot folk, han lærer ikke det hvis jeg er taus som en østers og overser de andre foreldrene i barnehagen.

 

Noen av dem snakker jeg også med, men bare når det føles naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt naturlig å hilse på folk jeg møter jevnlig, uansett om jeg kjenner de noe særlig eller ikke.

 

Sier hei til dama i nabobedriften også, ikke fordi jeg kjenner henne, men jeg ser henne jo hver eneste dag, ville vært rart å ikke si hei!

 

Selvfølgelig hilser jeg på de andre foreldrene i barnehagen. Blir naturlig sånn at en snakker litt mer med foreldrene til "bestevennene" etterhvert som masingen om å bli med hjem osv kommer, men jeg hilser på samtlige.

 

Noen har jeg ikke sagt annet enn hei til, mens andre er det lettere å komme i snakk med og da kan det bli en og annen kommentar om vær, vind, påkledning e.l. De mest åpne blir en jo godt kjent med etterhvert og snakker med på parkeringsplassen, lucia-feiring, i garderoben, på foreldrekaffe osv.

 

Jeg mener ikke man må bli like godt kjent med alle, men et hei er et minimum til folk du møter hver uke og som er foreldrene til dine barns venner. Slenger man på et smil og et "God helg!" setter man et godt eksempel og er en omgjengelig og hyggelig voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig hilser jeg på andre foreldre i barnehage, på SFO og i gangen på skolen. Det er normal folkeskikk, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser alltid hei eller god morgen når jeg passerer andre foreldre.

 

De fleste sier hei tilbake, mens andre bare går rett forbi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske stor barnehage, men jeg sier "hei" til alle. Jeg snakker ikke så mye med de andre foreldrene, men det er fordi alle har det liksom så travelt og det har de helt sikkert også.

Ett par av mødrene kjenner jeg sånn fra privaten, men det er alt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...