Mamma's Magic Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg er så i tvil! Må få kjøpt en vinterdress til snuppa, men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg ser at Reima har vunnet Foreldre og barns test, men jeg synes den er så tynn i stoffet. Vet at det nye nå er tre lag med ull innerst, men ville helst hatt en tykkere dress. Synes også at Reima er skrekkelig dyr, 1700 kroner hvis man skal ha med fleeceforet. Falt veldig for Ticket To Heavens dress, god og tykk, men den er da typisk nok testens taper:( Har sjekka Didriksons, KappAhls, H &Ms, og har ikke spesielt lyst til å kjøpe noen av dem. Hva har dere kjøpt til deres små??
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Vi kjøpte Reima str. 92, men i babymodellen så den er lik den i str. 80 tror jeg. Vi kler heller på med flere lag innenfor enn å velge tykke dresser, så jeg tror denne dressen blir bra. Ved å velge den uten fleece, så kan vi jo bruke dressen lenger. Når det er mildere så holder det med undertøy og dressen, og kler lagvis på med klær etterhvert som det blir kaldere... Husk at fleece varmer. Vi arvet en Trolldress i str. 80 og dessverre var den for liten, men den var flott syns jeg. Selve dressen er tynn, men har en tykkere ulldress innenfor. Jeg vurderte denne nå, da den f.eks. puster veldig bra.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Her er det Reima det går i, både til storesøster og lillesøster=) Har brukt Reimadress 2 vintre på rad nå, og er knallfornøyd! Det at dressen er så tynn og lett gjør jo at den blir veldig god for de minste å bevege seg rundt i, når de slipper å bære rundt på en tung, tykk dress i tillegg. Men synes ikke vinterdressen deres er SÅ tynn akkurat, sikker på at det ikke er høstdressen du har sett på da? Man trenger ikke å ha på barna så mange lag under Reimadressen, her bruker vi bare en vanlig tykk ulldress (evt fleece) over ullundertøyet hele vintern gjennom. Dressen er veldig god og varm, aldri opplevd at hun fryser med den på.. (bare vær obs på at de er litt store i størrelsen, så her var 80-dressen litt stor i starten den vintern hun var 1 år, men det gikk seg til utover vintern=)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Men man trenger vel strengt tatt ikke vinterdress?? Vi har to dresser til jenta vår på 1år. Det er høst/helårs dress fra Stormberg og høstdress fra Disrikson. Vi bruker flere lag under dressen istede for å kjøpe en tykk vinter dress det blir vanskelig å bevege seg i. Det er vel også anbefalt med tynnere dress og flere lag ull/fleece enn tykk dress...?!?
gravid-81 Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde trolldress med ullfor til gutten min i fjor vinter (da var han rett over året) likte denne kjempegodt, den var ikke for tjukk men alikevel god og varm:-)
Tingenes Herre Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Vi har kjøpt Molo denne gangen, den har tynn fleece-foring, og scorer bra på testene. Passformen er genial til lange, tynne barn. Lett å bevege seg i og så er den veldig fin å se på. I tillegg har den godt med reflekser, og det er viktig for en hønemor som meg. Under kler vi på lag på lag. Da passer den til hele sesongen, høst og vår inkludert. Kjøpte den på Rakkerungene i Ullevålsveien.
FanteGuri Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Vi har kjøpt Reimadress til minstejenta på 1 år. Hun er nesten 80 cm, så har kjøpt i str. 86. Synes det er genialt at dressen virker tynn, men er allikevel veldig god og varm. Det er jo best for barnet hvis det kan bevege seg mest mulig fritt. 3 lag er nok, hvis barnet skal ha noen glede av å være ute, blir fort veldig vanskelig å bevege seg om man skal ha så mye klær på seg under dressen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Enig...like greit med flere lag, helårsdress er greit- kjøpte en vossatassar (tror jeg den heter?), den er ganske tykk, med fleecefor inni. Kjøpte den fordi vi ofte har ned i 20-25 grader på vinteren, og er derfor greit med en tykk dress... og dermed å slippe å styre mye med mange lag klær for en halvtimes luftetur i kaldværet:) Hadde vi hatt mildere vintre hadde vi droppa den, og heller hatt fleece og ull under den forholdsvis tynne høst/vårdressen... Men altså.. vossatassar-dressen (str.80) er litt rar i formen syns jeg, veldig smal, laange ben i forhold til resten av kroppen, litt trangt strikk ved håndleddene, en enormt stor hette !!! Har ikke fått testa den ut skikkelig ennå, men ellers ser den foreløpig bra ut Ja, kjøpte den på kjempesalg uten å få prøve den før vi kjøpte ) Har ellers brukt dress fra cubus, funka meget bra på førstemann- har brukt den i to år, blir å bruke den litt i år også faktisk, meget lett og ganske varm dress... som jenta først vokser inn i neste vinter:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Har i grunnen falt litt for Reimatec dressen. Kjempe kjekt at den er vanntett og puster, i tillegg liker jeg det at den er lett og tynn så den er lett å bevege seg i. Har heller et tynt og et tykkere ull lag under. Kjøper på halv pris om våren, så da blir det ikke fullt så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Hmm, og jeg som syntes reima var nesten for tykt foret... Ihvertfall i forhold til bl.a. didriksons. H&M har vel kommet ganske greit ut i test, samme med didriksons om jeg ikke husker feil. Min datter har allerede brukt reimadressen et par ganger, hittil er både jeg og bhg fornøyd:-) Betalte 1100 kr for dressen og 200 kr for votter.
MrsBlidfis Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 Er ikke bra at dressen er for tykk og tung heller.. Jeg har og har hatt reima til begge mine på den alderen, og jeg er strålende fornøyd! Nå har eldstemann gått over til Troll, da Reima blir dårligere i større str.. Men jeg vil anbefale reima hvertfall! (og et tips, det selges mange pent brukte reima i den str på finn.no) I den str blir dressene svært sjeldent så slitt at de ikke kan brukes!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Da viljeg gjerne anbefale polarn o pyret! Super dress for de små Jeg kjøpte den i 1 str større enn hva hun trenger så kan jeg bruke den som høst/vårdress også da den har utagbart for. To fluer i en smekk,og så kom den bra ut i test også Veldig slitesterk dress:) Har også troll dress og reima. Ingen av de har utagbart for,men trolldressen er det ull inni så også veldig fornøyd med den:)
Mamma's Magic Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 23. oktober 2011 Tusen takk for svar alle sammen:) Jeg ser at mange liker Reima ja... Jeg er litt vanskelig av meg, hi hi, men er ikke overbevist altså. Selv går jeg rundt med en vandrende dyne (Canada Goose) om vinteren, og synes nesten ikke den er tykk nok engang, så jeg skjønner ikke hvordan de tynne dressene fra Reima kan varme nok. Dessuten, vesla har to Reimadresser til høst og vårbruk, og vinterdressene er jo ikke tykkere enn at det er lagt til en fleecedress inni høstdressen! Kan jo like gjerne beholde høstdressen da, og kjøpe en tykk ulldress å ha inni? Men det bruker jeg liksom til henne nå, det holder jo ikke i -10. Har vært på Polarn og Pyret, og likte en av dressene deres, men den minste str var 86... De hadde en tykk dress også, men den var så utrolig stygg, at den ville jeg ikke kjøpe. Nei, det er ikke så greit:) Godt det er greit med plussgrader om dagen, men må virkelig bestemme meg snart:) Fint å lese anbefalinger fra dere erfarne dresskjøpere. Kanskje jeg må krype til korset og kjøpe Reima da, det er jo de anbefaler i barnehagen også.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Men jeg skjønner ikke helt.. Det er jo boblestoff i vinterdressen.. Det er ikke som en høstdress med fleece inni...? Jeg har ikke noe fleece i min vinterdress ihvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå