Gå til innhold

Hvorfor går barn på tå nesten hele tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ei i barnehagen som alltid gikk på tå. Hun måtte hele tiden minnes på å bruke hele foten;) Kan ingenting om det, men vet at det ikke er heldig å alltid trippe på tærne. Har liksom ikke satt meg inn i det siden mine barn aldri har vært slike tåspissdansere=) tihi..

 

Her er det plattfot som gjelder!! hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen små barn har kort leggmuskel som gjør at dem går på tå. Kan finne enkelt ut om det er det som gjør det med en legetime. Enkelte trenger hjelp til å strekke ut denne muskelen, og får hjelp til dette av fysio.

 

Noen barn bare liker å gå på tå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk også utrolig mye på tå.

Har ikke ADHD eller noen sinne sittet i gåstol.

Fortsatte vel med dette til han var rundt 4 uten at vi gjorde noen stor sak ut av det. Nå er han iallfall 5 og går normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal be om time til fysio da hun også går med tærne pekene innover og mor hverandre.

Har vært hos lege før, men mente dette bare gikk over.

Bhg reagerer også, synes det er utrolig at hun aldri faller med den stillingen og på tå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer seg sikkert fortere frem da? Tenker på meg selv og når jeg skal springe f.eks.. da har jeg jo ikke hele foten nedi bakken... man bruker gjerne å løpe litt på tærne.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk mye på tå når jeg var liten, og gjør det noen ganger enda(uten å tenke over det). For min del skjer dette ofte i forbindelse med at jeg er stresset eller engstelig for noe (uten at det betyr at barnet ditt er det). Jeg har forsåvidt aldri fått noe problem ut av tågåingen, bare stramme legger og en mann som kaller meg ballerina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på tå da jeg var liten, ganske lenge egentlig. Men jeg likte det bare, var ikke noe galt med meg eller noen spessiell grunn.

Hmm, satt også å spiste på gulvet ved bordet, altså med knærne i gulvet. Tror det var noe som bare var automatisk, tenkte ikke mye over det, og jeg følte det som naturlig den gangen, kanskje fordi det var lettere å spise fra stuebordet da:P

 

Men jeg går enda på tå når jeg feks skal gå bærfot på et gulv som har smuler og slikt, pluss i offentlig dusj (isj).. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...