Gå til innhold

Kontrollerende svigerforeldre.. igjen :P hehe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få lufta litt, jeg også. Vet det er mange som har snakket om det før.

 

Vi skal flytte nå, til hus. WOHO! Og jeg er kjempegira med å finne møbler og interiør. Jeg gleder meg helt utrolig mye til å begynne med det, for jeg har ikke fått gjort det der jeg bor nå.

 

Så når vi går rundt i huset og ser, kommenterer svigermor hvordan hun ville gjort i alle rom. Det er helt ok! :) Synes bare det er koselig at hun kommer med tips, og det har jeg også bedt om.

 

Men når jeg kommer med ting jeg vil ha så sier hun alltid: det kan dere vente med. Eller vent og se hva dere trenger. Eller, det hadde IKKE vi når vi før barna ble store etc. så det trenger dere ikke. Det hadde jeg ikke kjøpt.

 

Og jeg blir så lei meg, blir ikke sint. Vet hun mener det godt, men jeg blir litt lei meg fordi jeg føler at jeg ikke er voksen og ta avgjørelser selv når alt jeg har lyst til å gjøre bare er feil eller teit i hennes øyne :/

 

Måtte bare få det ut jeg.

 

Et eksempel er at hun ikke synes vi skulle ha teppe under spisebordet siden vi har en liten datter.

 

Noen meninger om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde jo bedt henne om å komme med tips. Da kan du ikke bli sur fordi noen av tipsene ikke er helt som din ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra og ha en svigermor fra helvette så vet jeg at ting en svigermor sier kan være sårt, og over tid kan det meste virke negativt.

 

sa hun hvorfor det ikke var lurt med teppe under spise bordet?

 

argumenterer hun noe mer på hva hun sier som er for og imot og ha i huset. ??

 

når vi flyttet så fikk ikke svigermor si hva hun ville her. vi hadde planlagt det meste, og svigermor og vi har to ulike smaker for interiør,

 

de spurte hele tiden om og få vite hva vi trengte, men vi kjøpte alt selv.. dette for og få det som vi ville ha det. svigermor hdde kjøpt det vi trengte men ikke i vår smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med "velmenende" sviger. Har sånne selv, har lært meg til å lukke øra mens jeg smiler og ikke kommenterer noe.

Så får hun bare gnåle i vei mens jeg ikke lar meg affisere.

 

Men er enig med svigermoren din angående teppe. Det blir fort mye gris og søl under spisebordet. Vi har ingen tepper faktisk, dels av praktiske årsaker som vask, og dels fordi jeg ikke synes tepper er så fint :)

 

(PS - svigermor maser om at vi må få oss teppe, haha:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig ang. teppet. Flere som frarådet oss, men vi har alltid hatt teppe under spisebordet. Kjøper billig, mørkt teppe som er veldig grovt. Koseligere, stolene sklir ikke, det blir ikke smuler over hele kjøkkenet. Lett å støvsuge og vaske av når det er grovt. Og vi har 3 barn under 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et mørk, billig teppe som er enkelt å vaske kan være OK under spisebordet, men ettersom det ganske sikkert blir mye søl der ville jeg personlig unngått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...