Gå til innhold

Dette er VIRKELIG helt bak mål!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare få ut frustrasjonen min en plass!

 

Det er slutt mellom meg og barnefaren og han har valgt å flytte 3-4 timer unna. Jenta vår er 6 mnd og han mener i fullt alvor at vi skal ha henne annenhver uke!

Vi var på mekling i sist uke hvor jeg la frem et forslag som jeg anser vil være den beste løsningen for prinsessa vår nå når hun er så liten. Jeg foreslo at barnefaren kunne komme hjem til oss annenhver helg og tilbringe tid med henne her i kjente omgivelser og hvor jeg kunne være tilstede for henne. Jeg sa også at han var hjertelig velkommen til å komme ellers når han måtte føle for det for å være sammen med datteren sin. Han var helt uenig i dette, men signerte likevel denne samværsavtalen.Nå når helgen kom stilte han ikke opp!!

Jeg vet ikke hva han har fortalt til sin familie, men de ringer og sender meldinger om at de har blitt "frarøvet" muligheten til å bli kjent med henne, snakker om hans rettigheter osv... Selv får jeg ikke tak i barnefaren, han nekter å snakke med meg.

Jeg har fortalt ham og alle i familien at de er hjertelig velkomne til å komme på besøk og tilbringe tid med dattera vår, men det er visst ikke godt nok..

Argh!! Jeg blir gal av dette!! Er det virkelig ingen andre enn meg som forstår at vi må gjøre det som er best og mest skånsomt for BARNET??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makan til egoisme hos far!! Selvfølgelig er det ingen med vett i hue som lar et barn på 6 mnd være en uke hos mor og en hos far. Bare tull!! Det skaper ingen trygghet hos barnet i det hele tatt. Syns ditt forslag hørtes supert ut. Familien til denne mannen kan da heller ikke være veldig skarpe?? Nei, vet du hva... Stå på med ditt du. At han velger å ikke dukke opp er helt hans valg. Det viser bare hvor egoistisk han er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har rett til å se begge foreldrene, ikke foreldrene som har rett til å se barnet. Så samvær skal se på BARNAS premisser. Å ha 50/50-deling for en BABY på 6 måneder er ikke forsvarlig på noen måte, slik deling er kun anbefalt for barn rundt skolealder, og der foreldrene har god samarbeid.

Når man sier samvær på barnets premisser, må samværet gjøres mest mulig skånsomt for barnet. Dvs, det er far som voksen som skal pendle disse 3-4 timene, og ikke liten baby. Så du gjør alt riktig og har hodet kaldt, du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det som 12.19 skriver!

Jeg hadde nesten latt meg skremme av å i det hele tatt levert babyen til far når han har et slikt syn på hva som er til barnets beste.

Det vil alltid være uenigheter rundt et brudd, og barna vil være det eneste man kan bruke i mot hverandre.

Nei vet du hva! Dette er en liten baby.. å du har gjort det heelt rett slik som du har foreslått. Syns du har vært kjempe flink og raus som ønsker både far og familien hans velkommen hjem til dere.

Når barnet blir litt eldre kan dere jo bli enige om andre ordninger dersom det kan være til barnets beste f.eks? Men per i dag har lille det best hos moren sin :) Stå på HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg svart :

Det er barnefar som har valgt å flytte sååå langt unna - ikke babyen.

 

Jeg er helt for at et barn skal lære å kjenne begge foreldre, men når man velger å flytte så langt unna sitt eget barn så sier det seg nesten selv: Babyer pendler ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støttende innlegg!!:) Kjenner jeg får så vondt av jenta mi som ikke har fått sett faren sin på en stund, men på en annen side er det kanskje like greit når han skal gjøre seg så umulig. Det jeg ikke forstår er at alle rundt ham som har barn selv støtter han i dette!! Kjenner jeg blir helt oppgitt over hvor egoistisk det går an å bli...

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far er virkelig en PREMIE-KLOVN! Det som anbefales for babyer og små barn er hyppig samvær i trygge og vante omgivelser. Og når han selv har valgt å flytte så langt fra sitt barn så er det HAN som må gjøre den største innsatsen for å få kontakt med barnet og for at barnet skal bli kjent med ham.

Gjør han ikke noe så er det HAN SELV som frarøver barnet muligheten til å bli kjent med pappa!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...