Gå til innhold

dere som er så anti kontant støtte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva mener dere om de som har foreldre penger og sender ungen i bhg.

 

altså går hjemme med lønn fra staten for å være med barnet sitt, men sender ungen i bhg og bruker "frien" til å pusse opp feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du mener de som er i permisjon så gjelder vel dette bare den siste tiden når fedrene er hjemme og har innkjøring i barnehagen samtidig.Det er slik det kommer til å bli for oss. Vi må starte i barnehagen 1 mnd etter startdato og permisjonen til far er nå låst.

Kommer da til å ta en veldig rolig innkjøring i barnehagen. Kanskje 5-6 timer tilsammen i barnehagen i uka. Resten skal far kose seg hjemme med barnet. Kan ikke si jeg bryr meg noe særlig om du skulle ha problemer med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge deler er helt på trynet. Bruker de permisjonen på gradvis tilvenning i barnehage en uke eller to så synes jeg det er greit, ellers ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er noen idioter av noen hyklere som sakte men sikkert kommer til å sørge for at permisjonen vi har krav på i dag blir kortet ned. Med det argumentet med at "folk sender jo unga sine i barnehagen tidligere uansett".

 

Foredrepermisjonen er til for BARNA, ikke for at foreldre skal "kose seg hjemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de som får overgangsstønad, sender barnet i barnehagen og går bare hjem og suller selv? Det er hakket verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott det er flere som tenker som meg...

 

jeg havnet i en diskusjon med en venninne. jeg skal være hjemme med datteren min til hun er nesten 2 år, er av den grunn veldig glad for kontantstøtten. jeg har også tenkt å kanskje jobbe en kveld eller to i uken, da skal pappaen være hjemme. evt i overlappingen mellom at han er ferdig på jobb og jeg begynner vil min far passe datteren vår i en time eller to, en dag i uken.

 

jeg fikk da som ørene flagret om at jeg ikke burde fa kontantstøtte pga at jeg var i jobb..... prøvde å forklare at enten jeg eller pappan skal være med barnet, men hun ville ikke høre.. hang seg helt opp i at min far er backup.. men, hennes sønn begynte i bhg i august selv om pappaen til gutten skulle ha 10 uker permisjon.

 

hennes argument mot at jeg skulle få kontantstøtte var at ks var lønn for å være hjemme med eget barn, ikke at noen andre skulle passe.. (passer pappaen sitt eget barn for meg??) men å høre på at det var feil at hennes sønn skulle i bhg når faren mottar lønn for å være hjemme med eget barn gikk liksom ikke inn...

 

tar jeg feil?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepermisjon er til for barna, men ikke for at foreldre skal kose seg hjemme?? Er de ikke det stort sett for det beste for barna?? Hun sa 5-6 timer i UKA!!!! Det er vel ikke det samme som å sende han i bhg på full-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten dere har tenkt å bruke kontantstøtten er jo helt perfekt og etter læreboka! Ingen andre enn foreldrene som passer på barnet, og du har vel like mye rett til å jobbe som barnets far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreldrepermisjon er til for barna, ikke for at foreldrene skal kose seg hjemme mens barna er i barnehagen.

 

Innsigelser?

 

Har ikke sagt noe på foreldre om sender ungen i barnehagen

6 timer i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...