Gå til innhold

Når dere henter barna deres hos venner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når barna deres er på besøk hos sine venner, og dere må hente dem fordi dere f.eks skal spise middag. Hvordan er da foreldrene til vennene?

 

Jeg mener...snakker dere til hverandre? Om hva da i såfall?

 

Sikkert et rart spørsmål, men når jeg henter min 6-åring hos sin kompis har jeg store problemer med å oppnå kontakt med foreldrene. De sier hei - og går bort. De kan da være i gårdsrommet for så å gå bak huset når jeg kommer. De sier hei når de åpner døren, roper på min sønn og forsvinner inn i huset. Dette skjer hver gang.

Ikke det at vi skal snakke så mye, men det hadde vært fint å bli litt kjent. Er alle foreldre så fjerne?

Selv hilser jeg på foreldre som kommer på døren. Sier noe om hva barne har lekt med, om de har spist og flere ganger utveksler vi også telefonnr. Iallefall er jeg litt synlig de første gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en merkelig oppførsel av de andre foreldrene. :o

 

 

Nå er ikke min så stor at han er hos venner alene, men for meg blir det feil å ikke snakke med foreldrene. Vil jo gjerne kjenne de min sønn tilbringer tid med og hos. Og vil og vite hvordan han har hatt det der, spist osv. Vil jo gjerne fortelle forldrene at barnet dems har hatt det fint her og da. Trodde det var helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prater alltid med foreldre når vi henter barna eller andre henter sine barn hos oss.

Gjerne om hva de har gjort på besøket, men også om andre temaer, vær og vind, skole/barnehage og ting som skjer.

Noen er så pratesyke at man nesten må jage de ut for at de ikke skal bli stående en time midt i leggetiden :-)

 

Hørtes ut som en uvanlig oppførsel, men alle er kanskje ikke like sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater med foreldrene ja. Hva barna har drevet med, ting som foregår i nabolaget eller verden.. vær og vind.. Det meste igrunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står i gangen mens barnet kler på seg og småprater litt med foreldrene.

 

En gang jeg skulle hente sønnen min (5 år) hos en i bhg, så ringte jeg på. Kompisen til min sønn åpnet, ropte inn at sønnen min skulle gå, moren ropte OK! og sendte han ned.

Må si jeg synes det var rart at hun ikke engang tok seg bryet med å fortelle meg hvordan det var gått.

 

Men vi er alle forskjellige...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...