Gå til innhold

abort eller ikke abort? Hje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har en datter på snart 4 år, d ble slutt mellom meg og pappaen hennes i fjor sommer.. Og nå er jeg gravid med en gutt som er 6 år yngre enn meg, altså er han 20 år.. Vi er ikke sammen eller noe, kun venner som har hatt litt sex. Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre? Jeg har jo ikke lyst til å ta abort, men tenker veldi på han som er ung og skal utdanne seg. Tenker også på barnet som sannsynligvis vokser opp uten en pappa rundt seg de første årene hvertfall. Trenger råd! Blir også kjempeglad hvis noen har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hva jeg har i vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må tenke godt over valget ditt! Jeg sier ikke at hverken det ene eller andre er riktig, men det er DITT valg. Det at han er 20 år og under utdannelse trenger ikke å bety at han ikke vil bli en god far! :) Og om dere ikke vil være kjærester, kan dere nok finne en lur løsning som funker for alle parter! :) Bare ikke stress med det.. Tenk deg godt om, det er tross alt et lite menneske det er snakk om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal tenke på hva hjertet ditt sier.

Ikke tenk på at han er ung og skal utdanne seg ihvertfall. Dere begge er såpass opplyst i 2011 at dere vet at sex kan gi baby, så ikke unnskyld far i denne situasjonen. Han har like stort ansvar for å beskytte seg selv for eventuelle barn som du.

Vil du ikke ha barnet, så tar du abort. Er du i tvil kan det hjemsøke deg lenge..vanskelig å endre en så stor avgjørelse. En av de største avgjørelsene du gjør i livet ditt. Been there - done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal stå for handlingene dine, og få barnet.

 

Hvis du eller han ikke vil ha barn så burde dere brukt prevensjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...