Gå til innhold

Jeg får oftere og oftere "føling". Kaldsvetter, skjelver og MÅ ha i meg noe mat/sukker! Sykdom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det skjer oftere og oftere synes jeg. Blir desperat etter mat ellers føler jeg at jeg kommer til å kollapse!

 

I natt våknet jeg kl 4 og følte det slik. Gikk derfor på kjøkkenet og dyttet i meg en banan, et eple, fire Dora-kjeks med sjokolade samt noen After Eight og to glass med juice.

 

Kan dette være diabetes? Både min far og bror har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behøver ikke være aldersdiabetes, kan fint være diabetes type 2 også, det kan komme nårsomhelst.

 

Ville nok kanskje ikke putta i meg så mye på natta, sånn hvis du skal tenke vekt og helse. Det holder med et glass brus, f.eks. Legg deg ned og hvil til det går over.

 

Og ta en tur til legen og sjekk det fastende blodsukkeret ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå enkelt å sjekke blodsukker hos en lege. Men den trangen til mat er vel ikke karakteritisk? Sikker på at du ikke er gravid? Forresten, er du overvektig og inaktiv og i tillegg spiser mye sukker så er 33 år en realistisk alder for å få diagnose diabetes type 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du stort behov for veske? føler deg tørst mykje, å må ofte på do?

 

ville ha sjekket de opp, er ikke bra å gå lenge med det utan behandlinga.

 

lykke til :) sei ifra hvordan de går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg ville fått sjekket det ut ja! Du behøver ikke være overvektig for å få diabetes. Om din far og bror har det så ligger det i genene. Tegnene som du bør se etter er tørste og utmattelse. Trangen til mat er ikke karakteristisk. De jeg kjenner med diabetes er ofte vanskelige å få i noe når det har gått så langt at føling nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overvektig. Veier 57 kg nå, to måneder etter fødsel.

 

Altså, jeg er ikke gravid. Men ammer. Babyen er stor, og han tar nok mye melk fra meg. Kanskje jeg ikke er flink nok til å få i meg nok mat i løpet av døgnet?

 

Jeg er ikke mye tørst og tisser ikke mye (som er typiske tegn på diabetes). Det er kun denne kaldsvettinga og skjelvingene som faren min noen ganger får (han har diabetes type 2). Derfor jeg tenkte at jeg kanskje har diabetes.

 

Takk for svar!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan enkelt og greit være lavt blodsukker. Du bør forsøke å spise jevnlig. Særlig siden du ammer. Min far fikk slike anfall når han ikke spiste og måtte da ha sukker, men det var en stund før han fikk diagnosen diabetes. Det er noe du kan forandre ved hjelp av mosjon og kosthold.

Man kan bli frisk av Diabetes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har for lavt blodsukker. De som har diabetes sliter med for høyt blodsukker, er kun hvis de med diabetes har tatt for masse insulin man får føling (for lavt blodsukker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askepott, det der er vel en sannhet med modifikasjoner? Diabetikere sliter ikke bare med for lavt blodsukker ved overinntak av insulin, de kan fint få føling når de ikke har spist og.

 

HI, om du ammer er det nok en god kjangs for at det er derfor :) Selv slet jeg med enorm matlyst når jeg ammet, og våknet sulten på natta. Når jeg blir for sulten nå, så får jeg det sånn som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...