Gå til innhold

Noen som ikke har tenkt å gå til jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I så fall, hvorfor ikke?

 

Jeg har ikke tenkt å gå, men det virker som om de fleste kanskje har tenkt å gjøre det. Jeg ser rett og slett ikke noen grunn til å gå til jordmor, legen tar jo de samme prøvene.

 

Jeg gikk til jordmor med barn nr. 1 og 2, men synes ikke at det var noen særlig hyggelig opplevelse. Drittlei av å høre hvor tjukk jeg er når jeg er gravid bla. bla. bla. (Er veldig slank til vanlig.) Jordmor fikk meg nesten til å gråte hver gang jeg var der. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 1 jordmortime i begge mine svangerskap, og raskt kuttet det ut. Jeg går ikke til kontroll for å føle meg verre enn det jeg gjør i utgangspunktet, og er ikke interessert i å snakke om fødselen og amming (for ikke å glemme min -for høye- vekt, som jeg er fullt klar over) gjennom hele svangerskapet. Har en lege som er flink med svangerskapskontroller og som alltid for meg til å føle meg bedre, og har ikke angret ett sekund på at jeg tar alle kontrollene hos ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 2 nå. Med førstemann gikk jeg til jordmor. Jeg følte det var mindre stress enn på kontrollene hos legen, pluss at hun skravlet i vei og hadde god tid til alle mine rare spørsmål når jeg var førstegangs.

 

Denne gangen har jeg ikke vært hos jordmor fordi jeg føler at det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, men har aldri vært hos jordmor annet enn ved den obligatoriske ultralyden på sykehuset, og det skal jo alle. Så heller ikke poenget, for min egen del, jeg hadde ikke fødselsangst, følte ikke jeg trengte eksra oppfølging og jeg leste meg selv frem til det jeg lurte på, utover det legen kunne fortelle på de vanlige kontrollene.

Nå hadde jeg veldig koselige leger begge gangene jeg gikk gravid da, med god tid og masse kunnskap. (unge, kvinnelige leger med egne barn, de vet hvordan det er å gå gravid, så man møter kanskje mer forståelse enn hos godt voksne eller mannfolk, vet ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til jordmor to ganger med min første og ikke noen ganger med min andre. Jordmor brukte veldig mye tid, men skravlet stort sett om ting som ikke hadde med meg og mitt svangerskap å gjøre, det virket om om hun hadde veldig lav faglig kompetanse og hun var ikke interesert i å sette seg inn i nye ting når noe var litt utenfor normalen. Legen var derimot dyktig og hyggelig selv om hver kontroll gikk mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap gikk jeg til jordmor, men om jeg blir gravid igjen så vil jeg kun gå til fastlegen. Vi har bare en jordmor her jeg bor og hun var verken trivelig, grei eller informativ. Hun stresset igjennom kontrollen (følte litt at jeg plagde henne ved å være på kontroll) og etter andre kontrollen, var da i uke 32, så hadde hun ikke tid til flere kontroller. Hun mente at kvinner burde kunne klare seg selv når de er gravide slik kvinner før i tiden klarte og hun skjønte ikke poenget med å ha flere kontroller.

Så neste gang blir det fastlegen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...