Gå til innhold

har vi det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift, og har to barn. Jeg skulle gjerne ha mer utdannelse, men det koster. Om jeg reiser fra mannen får jeg mindre utgifter, og høyere inntekt. Skal det virkelig lønne seg? Bør det ikke være slik for alle at om man vil slike ting så må man ofre noe? Det er så mange som bare skal få alt i hendene, og det kjenner jeg irriterer meg litt. Urettferdig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene med barn og tar utdannelse. Det koster ja og jeg blir, som alle andre, sittende igjen med studielån.

Jeg hadde god inntekt før jeg valgte å studere så vi har gått ned i levestandard, fått mindre leilighet, har solgt bilen osv. Så ja, man må ofte noe, men om man vil så klarer man det.

 

Hiv deg på studier. Du kommer ikke til å angre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du mindre utgifter? En mann mindre i husholdningen?

 

Men regningene er jo de samme. Utgiftene blir jo ikke mindre, de blir jo større for de skal jo plutselig betales med bare en inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre mat, mindre strøm, mindre klær, mindre bil... De blir nok ikke halvert, men mindre blir de.

 

Og jeg tviler på at jeg vil angre på studier, men mannen min klarer ikke å se noe vits med det. Og en så dyr ting må man være enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mannen din ser noe poeng i at du får deg en utdannelse så sier jo saken seg selv.Særlig når du i tillegg i følge egne beregninger vil få det bedre økonomisk ved å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om mannen din ikke ser poenget i at du tar en utdannelse så vil jeg, for å svare på ditt spørsmål om "vi" har det for godt, si at du har det nok ikke for godt all den tid du lever sammen med en mann som ikke ser viktigheten av utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk litt lei selv, for er man alenemor så kan man få utdanningstønad og støtte i øst og vest, men er man samboer eller gift, så har man ikke rett på noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere seriøse når dere mener at mine 2 barn skal bli skilsmissebarn pga at han heller vil ha det romslig (eller litt trangt) økonomisk enn at jeg skal gå på skole??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så synd for dere at dere ikke tok den nødvendige utdannelsen FØR dere fikk barn da! Kan være greit å ha på plass. Er dessuten ikke alle alenemødre som tjener fett som studenter om det er det dere tror. Jeg har ikke krav på utdanningsstødnad ettersom jeg kun har fagbrev innenfor et yrke med MEGET dårlig turnus, noe man ikke kan ha når man er alenemor. Så nå må jeg bygge videre på utdanningen til et yrke som er mer "barnevennlig", typ 8-16 jobb. For om jeg jobber og må betale en barnevakt i tillegg er det penger rett i dass uansett. Jobber ikke for veldedighet. Stipend/lån kan ta veldig lang tid å få igjennom HI.. Jeg venter enda, og har gått på skole siden August. Vær glad for en romslig økonomi dere, og at dere er to om all ting, ikke minst. Føler du HI for å ta videre utdannelse, så gjør du det. Om du misliker jobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...