Gå til innhold

Er det virkelig noen der ute som bruker tøybind???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen forskjell på tøybind og tøybleier? Kan ikke folk få gjøre som de vil? Trenger ikke feile de noe ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert miljøforkjempere.

Husker jeg så Halvsju(ca 1989) der en dame på 92 år fortalte at de begynte å hekle seg bind når de var 10-11 år. De måtte være ferdig til mensen kom! De måtte gå ned til den kalde elven å vaske de selv etter bruk. Hun syntes alle som fikk kjøpt bind var heldige!

Ja jeg er takknemlig for at jeg var ung på en annen tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke vanlig bind, så må bruke tampong om natta også. Ikke så bra det da. Hvor får man kjøpt tøybind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen er allergiske, og de moderne bindene og tampongene kan lage mye kløe og problemer, så kanskje det er derfor? Jeg reagerer litt på bind selv, så foretrekker tamponger, men tøybind tror jeg aldri jeg kommer til å bruke, hehe. Ikke tøybleier heller, med mindre minstemor plutselig skulle utvikle ekstremt bleieutslett som nesten 2-åring...

 

Hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg har brukt tampong døgnet rundt i 10 år, ikke noe problem med sopp eller andre ting. Går greit, men skift når du står opp! (regner med du gjør det da;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøforkjemperne er da noget for seg selv. Aldri i livet om jeg hadde brukt tøybind i dag, når vi har så mange engangsbind å velge i! Synes det er på kanten til å være sykt...

 

Til deg over her som lurer på hvor man får kjøpt det, så aner jeg virkelig ikke, og ikke trenger jeg å vite det heller..

Du kan jo alltids stikke eller hekle deg et tøybind:p

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært enig med HI, hva i huleste er det som feiler folk? Hvorfor i himmelens navn gjøre verden mer komplisert og vanskelig enn den allerede er?

 

Jeg fatter heller ikke at folk orker å bruke tid og ressurser på å bruke tøybleier til ungene sine heller, jeg da.

 

Jeg blir dessuten kvalm bare ved tanken på å putte tøybleier og tøybind inn i vaskemaskina....... Uæhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"putte tøybleier og tøybind inn i vaskemaskina....... Uæhhh..."

 

 

..på 30 eller 40 gr, for å spare miljøet :)

 

Heia miljøvern :)))

 

/ironi off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med klærne hvis du har blødd igjennom da, 15:38? Kaster dem? Blir jo akkurat det samme.

 

Hilsen ei som ikke bruker tøybind eller tøybleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:38 her.

 

Bank i bordet - blødd igjennom har jeg aldri gjort! Men ja, om jeg skulle blø igjennom ei truse så går den rett i søpla! Mest sannsynlig går buksa samme vei, i alle fall hvis det er mer enn en bitteliten flekk. En bitteliten flekk kan nok tas med flekkfjerningssåpe, og kanskje aktuelt hvis det er ei mørk bukse. Skulle det være ei lys bukse, så går'n rett i søpla, ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...