Gå til innhold

Vil melde meg ut av dette bemanningsbyrågreiene!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrev jo innlegg om at de ikke ringte meg når de skulle og da sa mannen ja til å jobbe hele dagen i går og i dag. Skrev melding og sa fra i går at det passet dårlig og siden jeg ikke fikk beskjed om videre jobb regnet jeg ikke med at det ble noe denne uken. Så får jeg telefon at de har savnet meg på jobb og skulle egentlig vært der. Da skal jeg jo heldigvis på jobb i morgen, MEN føler meg så teit, som jeg ikke gidder å møte opp når jeg skal. Men når jeg ikke får noe beskjed så blir jo det veldig vanskelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare "legge deg flat" for arbeidssplassen og forklare at du ikke har fått beskjed. Det er jo ikke din feil når du ikke får beskjed om å jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med bemmaningsbyrået. Du må jo faktisk ha beskjed om at du skal jobbe for å møte opp på jobb.

Du kan også nevne til arbeidsgiver at du ikke kom fordi du ikke hadde fåt beskjed slik at de ikke tror at du er lat eller dum. Jeg tror jeg ville ha nevnt det og særlig om det er en arbeidsplass der du trives og kanskje kunne tenke deg å jobbe fast om det skulle bli noe ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde visst sendt en mail som jeg ikke har fått. Men de må jo faktisk få bekreftelse på om jeg kan eller ikke. De skulle ringe meg, ikke sende en mail. Jeg har en veldig god arbeidsmoral og skulker ALDRI jobb, jeg trives veldig godt på den arbeidsplassen og det er så synd at de kanskje tror at jeg er en person som bare ikke møter opp. Skal si til de i morgen at

jeg ikke fikk beskjed og derfor gjør det jo litt vanskelig å komme.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ta litt ansvar. Hvis de ikke ringte deg, så burde du jo sjekket selv, enten med konsulenten, eller rett og slett sjefen din på arbeidsplassen. Er jo et enkelt spørsmål det: Skal jeg komme på mandag eller ikke? Vil du fortsatt være interessant for de, så må du jo vise litt interesse - ta initiativ. Kan være mange årsaker til at de ikke fikk gitt deg beskjed... Med mindre du ikke trenger å jobbe, at du bare kan jobbe når det passer deg, kan du gjerne være passiv. Har dere derimot ikke råd til dette, så må du være mer aktiv selv. Da blir du en mye mer attraktiv arbeidstaker, både for bedrift og bemanningsbyrå.

 

Er nok ingen skade skjedd denne gang, annet at du føler deg litt teit, og det skjønner jeg godt at du gjør.

Neste gang venter du ikke på svar, da sjekker du selv før du går hjem :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å snakket med de på fredag sent på dagen, da lovte de å ringe hvis det ble noe mer jobb. Tok kontakt i går også, men fikk ingen svar. Så da regnet jeg med at det ikke ble noe jobb, siden de vanligvis ringer når det er det. Så jeg får bare forklare så godt jeg kan at jeg ikke fikk noe svar og at de heller ikke har tatt kontakt med meg og da visste ikke at jeg skulle jobbe. Siden man bare får en uke av gangen, så er det jo greit at bemanningsbyrået, som er min arbeidsgiver, spør meg også om jeg kan jobbe. Skulle også bytte skift denne gangen, så de bør jo ha snakket med meg og spurt om det var greit og at det passet med mannens jobb og henting/levering i barnehage. Skulle jo møtt opp en helt annen tid enn det jeg trodde. Jeg kunne jo ikke ha gjettet at jeg skulle det.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen på jobben som kunne svare deg? Skulle jo tro at de visste om de trengte deg eller ikke.. De kunne jo også gitt beskjed.

Du får bare si det som det er.. som du sier, kan du jo ikke gjette deg til det. Og du forsøkte jo å finne ut av det.

Høres ut som et useriøst byrå. Men kun en uke av gangen? Er ikke det fryktelig slitsomt? Jeg hadde tidligere 3mnd av gangen, og det synes jeg var litt stressendes. Jeg har nå gitt beskjed om at jeg ikke vil ha mindre enn 6mnd kontrakt - og helst noe som kan bli fast.

 

 

hilsen anonym som mente du selv burde ta ansvar.. noe du gjorde:-)

 

og forresten, etter det du skriver nå, synes jeg ikke du skal føle deg teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...