Gå til innhold

Ok å dra på ferie med bare ett av barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å dra på ferie alene med eldstemann. Han går i 3.klasse, og er "bare min" (dvs fra tidligere forhold, men bør 100% hos oss). Mannen og jeg har i tillegg to barn sammen, og de er 3 og 1 år gamle.

 

Blir det feil av meg å ta en ferietur alene med eldste? Syns det er vanskelig å finne reisemål som passer bra for alle, og synd de minste er så små at det er litt unødvendig å dra dem med på tur.. men ønsker jo heller ikke vente til de er 5-6-7, for så er jo han eldste så gammel at det er kjedelig for ham i f.eks. Legoland e.l....

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes det hørtes kjempekoselig ut. Han trenger sikkert å bli gjort ekstra stas på imellom. De to andre er så små de at de kjenner ikke på sjalusi enda så nå er jo tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var nettopp en uke i tyrkia med eldstejenta (som er min fra før), mens pappaen og minsten på 4 var hjemme. Det gikk strålende, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide å dra nå før 3åringen blir så stor at h*n blir sjalu!

Kose dere kjempemasse, eldstemann blir nok kjempeglad for dette :) Et godt minne for dere begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå.. nå ble jeg lettet! Hadde sett for meg langt mer kritiske svar, med påstander om forskjellsbehandling, favorisering, ekskludering osv.

Har vært usikker på om jeg i det hele tatt burde lufte tanken for mannen min, men han syns også det var en kjempefin idé (selv om han nok veldig gjerne ville vært med selv også..)

 

Takk for fine svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie med bare eldste, det var kjempekoselig! Mine yngste var da på alder med dine yngste og de hadde det supert hjemme med pappa. Alle mine er med samme mann, kanskje det er fordi han er bare din at du er litt ekstra vàr på om det "passer seg" eller ei. Men reis og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en snill mamma, som ønsker at store gutten skal få fine opplevelser. Det kan de andre få siden, når de får mer glede av det. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er feil, særlig ikke siden han er såpass mye eldre.

Jeg har også en 3. klassing som har to mindre søsken, og vet at eldstemann blir veldig glad når hun får ha meg helt for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengs oppfatning er at det er OK å dra på ferie med kun særkullsbarn, men at det ikke er OK å dra på ferie med kun fellesbarn.

Dette har jeg sluttet fra svar på tråder her inne. Så det er nok bare å reise, visstnok ikke noe galt med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit og ok, MEN da er vel naturlig at det blir egen ferie på de andre bana også når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg tatt flere turer med eldste gutten på 3 år alene,. vi har vhert på ulike turer. men turer som han skal kose seg på.

 

han har en lillesøster på 1 år som er mye mas med og ha med seg. storebror elsker og ha mamma alene for seg selv.

 

syns du skal ta deg en tur med eldste,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...