Gå til innhold

Når tok dere kontakt med jordmor etter at dere fant ut at dere var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at jeg tar første svangerskapskontroll hos fastlegen min, utfylling av helsekort osv... Men så tenkte jeg at jeg skulle gå over til en jordmor i min kommune.

 

Hva gjorde dere? Og når begynner man å gå til jordmor liksom? Er det evt hun som ordner med den første ultralyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på første kontroll hos lege. Så var jeg hod jordmor i uke 17. Er vel normalt å gå litt før til jordmor, kanskje i uke 12-16.

Du kan ta alle kontrollene hos jm, men er mest vanlig å ta annenhver kontroll hos jm og lege.

 

det er legen som sender henvisning til ordinær ul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til lege og jordmor annenhver gang jeg, og det var legen som sendte henvisning til ultralyd.

 

Hvor ofte du kan gå til jordmor kommer an på kapasiteten i kommunen din, her jeg bor er det ikke noe problem, men i andre kommuner er det ikke mer kapasitet enn at man får EN jordmortime i løpet av hele svangerskapet. Dette vet sikkert legen din noe om så spør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen min i uke 8, fikk bekreftet svangerskapet, tatt blodprøver og fikk helsekort, etter det ringte jeg for å få jordmor (ringte i uke 9) fikk time i uke 15. Legen henviser til ultralyd og søker fødeplass for deg, når du er på første kontrollen hos h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde alle kontrollene mine hos fastlegen, bortsett fra de 2 siste gangene:) Det var han som anbefalte meg en som var på gyneokologklinikk-privat;) Betaler ingenting uansett, siden det er svangerskaps relatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Legen henviser til ultralyd og søker fødeplass for deg"

 

Det stemmer bare delvis. Noen steder må man søke fødeplass selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til jordmor og ikkje lege. Legen er det inn og spark ut at etter 15 min. Jordmor kan det gå opp til ein 1 med radling og radling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...