Gå til innhold

Må ned 10 kg, men er alenemor så har ikke mulighet for trening i treningsstudio


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kun turer. Av helsemessige grunner bør jeg gå ned 10 kg, hva anbefaler dere? Legen anbefalte faktisk pulverkur. Hvilken er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men hva med svømmehall? Få med ei venninne\familiemedlem som kan passe på mens du svømmer.

 

Gå turer i skog og mark. Løp med vogn.

 

Tren hjemme på kveldstid. Last ned Zumba og dans i vei.

 

 

Mye man kan gjøre.. :)

 

Har ingen erfaring med pulverkurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en treningsstrikk

 

http://www.gmax.no/produkt/121743(BC_1)/casall-exetube---medium-motstand/?videoid=3037

 

De selges både i sportsbutikker og på apotek og det følger gjerne med en dvd med øvelser for hele kroppen. Da får du strammet opp litt samtidig som du slanker deg (for et mye penere resultat).

 

Anbefaler Grethe Roede sin gratis vektklubb, der skriver du inn alt du spier og den regner kalorier for deg. Legg deg på ca 1400-1600 kalorier om dagen så går du garantert ned i vekt. Spis sunt, grovt og grønt i mindre porsjoner og kutt helt ut sukker og bakerivarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å vise hva som går an:

 

http://sykkelmonica.blogspot.com/

 

Denne jenta er også alenemor, og hun trener minst 14 timer i uken... Hun står opp klokka fem om morgenen og trener før ungene står opp (har spinningsykkel i stua), trener når ungene ser barne-TV eller etter at de har lagt seg om kvelden), og har barnevakt så hun får trent på søndagene.

 

Mener ikke at du skal bli toppidrettsutøver altså, men vi kan jo alle hente litt inspirasjon fra de som har et gir eller to mer enn oss vanlig dødelige ;)

 

Selv har jeg flere trenings-DVDer i tillegg til hoppetau og rokkering. Har også noen manualer og en strikk, det fungerer som heia det, bare man bruker det.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang er helsetilstanden så på kanten (f.eks i forhold til diabets,eller varige slitasjeskader pga vekt) at en kjapp løsning må til, mens man finner frem til en mer langvarig løsning. Man har ikke TID til og vente på et sundt vekttap, rett og slett. Alternativet er og begynne med medisiner, delvis som forebyggende, med de eventuelle bi-effekter det medfører samt fare for at de blir en "hvilepute" for pasienten i forhold tild et og legge om livsstil.

 

Hjemmetrening er tingen. Ergometersykkel(koster fra 600 til avanserte spinningsykler i 10000 kronesrklasse) er bra og begynne med, elipsemaskin likeså (også fra 1000 lapp og oppover)..Vær OBS på anbefalt maksvekt, kjøp en maskin som tåler din nåværende vekt :o) Treningvideoer får man for en billig penge på f.eks PLAY.com,- Jillian Michaels sine er supre. en halvtime får blodpumpa igang og man får trent hele kroppen:o) Og hun er super til og ha flere "tunghetsgrader" på øvelsene sine.

 

Selv trener jeg en time hver dag (iallefall 6 dager i uka) og alt skjer hjemme. Elipsemaskin, ergometersykkel, DVD-trening, eller joggetur. (om jeg har barenvakt eller mannen ikke er på kveldsskift og før det blir mørkt ute, så på vinteren er jeg ikke ute) Og det er fullt mulig, med 100% jobb, mann som jobber flere kvelder i uka (drar på jobb når jeg kommer hjem), møte i forbindelse med verv en gang i måneden, vennindetreff en kveld i måneden, kjører barna på aktivitet to kvelder i uka fast (trener når de er på trening de gangene været tillater det) og jobber 10.12 helger i året..

 

Men IKKE begynn hver dag..Sats på to hverdagskvelder og enten lørdag eller søndag (hvor jeg synes du skal være uten barn, en gåtur som etterhvert kan bli joggetur, eller sykkeltur) fortjener du da :o) Når tre økter i uka ikke er noe problem og skvise inn, så begyner du og planlegge din 4. treningsdag(det kan godt hende ikke skjer før til sommeren...) :o) Og mer enn 4 dager i uka er ikke nødvendig, men når det OGSÅ går greit og uten planlegging i større grad, så legger du inn "bonusøkter" når det passer seg sånn:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...