Gå til innhold

Hvor tørr må ungene være før man sender de i bhg uten bleie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, mini her tisser og bæsjer på do, men går aldri i truse mer enn et par timer, for jeg har panikk for tisseflekker rundt om i huset..... Er det OK at hus prøver seg litt i bhg uten bleie også da? Eler må hun være helt tørr? Hun er to år...

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener man bør ta pottetreningen hjemme, og når de er tørre kan de gå uten bleie i barnehagen.

 

Jeg har nå bare kastet bleia når de har begynt tisse på do jeg da, er de gamle nok til å si ifra og klarer det er det vel ingen vits å sette på de bleier? Hvorfor gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er mye på farten, og det er stress med må du på do maset konstant..... Så er ho jo litt lita, så vet ikke om hun er helt klar enda liksom...=( Og det stresser meg med tiss i sofa og på dyre flosstepper... Vil derfor ha hp helt tørr før jeg dropper bleia helt.... Derfor bare øver vi litt nå. Hun syntes det er veldig gøy da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du gjør bare deg selv og ungen en bjørnetjeneste ved å holde på på den måten. Kast bleier og forklar barnet at nå er det truser og tiss og bæsj på do som gjelder. Siden hun allerede har vist at hun kan gå på do helt fint så er hun klar for dette. Det blir mye løping og etter barnet og masing om å gå på do den første tiden,men sånn er det for alle.

Hvis du er redd for de dyre møblene dine så råder jeg deg til å erstatte det med noe billigere den lille perioden dette gjelder. Noen uhell blir det såklart,men her i huset hadde vi ikke noe tiss i sofa eller på tepper,bare av og til i sengen. Men der har man jo såklart tisselaken.

Så blir det jo selvfølgelig mye klesvask og vask av sengetøy en stund fremover,men det er jo så verdt det for å få et bleiefritt barn:)

I barnehagen til vesla så sa de at vi kunne begynne med bleieavenning

så fort vi ville,og de skulle hjelpe oss gjennom hele prosessen. Så snakk med de ansatte i barnehagen din om hva de syns.

Vi hadde flaks og fikk henne helt bleiefri i sommerferien så det var ikke noe problem for oss å sende henne i barnhagen igjen. Men vi har fortsatt rene truser og mye skift liggende i barnehagen,for man vet jo aldri;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var barnehagen med på hele prosessen med avvenning. Det eneste er at de bruker bleie ute nå som det er kaldt ettersom barnet gjerne gir litt for kort varsel til at man rekker do med alle klærne på (men selv om barnet har bleie på så gir han beskjed og går på do om han relkker det).

 

Det ble en del uhell i barnehagen i starten så jeg hadde med mye ekstra klær en periode.

 

Men det var ikke slik at vi ikke fulgte opp hjemme. Når vi sluttet med bleie på dagen gjorde vi det også hjemme. Vi hadde noen uhell også her, men ingenting i møblene.

 

Bleieavvenning er noe barnehage og hjem må ta sammen synes jeg slik at barnet slutter med bleie på dagtid samtidig hjemme og i barnehagen. Tror det går bedre for barnet å vite at nå må du alltid gå på do istedet for at det er andre regler hjemme og i barnehagen. Tror det blir mye mindre uhell av slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var også barnehagen med på avvenningen. Enklere for barnet å lære seg da, men gikk med bleie ute i begynnelsen. Skjedde uhell når bleie var borte ute og, men det må man regne med. Med esktra skift så går det bra. Uhell vil skje både hjemme og ute i en periode,Helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte vesla med truser hjemme på ettermiddagen. Var veldig gira selv å gå uten bleie i bhg.

Så sendte henne avgårde uten. Problemet i begynnelsen var at hun holdt seg. Da hun skulle sove og fikk på bleie tisset hun i den. Iløpet av ca. 2 uker begynte hun å tisse på doen der.

Hun var nesten 2,5 år da hun sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere =)

 

Tror jeg snakker med de ansatte når jeg henter henne i dag, så får de si hvordan de pleier å ha det.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at både for barnet selv og for de ansatte sin skyld, og av hensyn til de andre barna så bør det øves hjemme først. Men det betyr ikke at barnet skal ha på bleie i barnehagen helt til all fare for uhell er over da. Men jeg synes man skal begynne å øve seg hjemme, bli trygg på doen eller potta og se at barnet forstår opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...