Gå til innhold

Vasking av trekk til Voksipose


Regina Phalange

Anbefalte innlegg

Hei! Har arvet en voksipose, den er kanskje 8 år gammel. Noen som vet om det er ok å ta trekket i vaskemaskin? Det står ikke noe på trekket, men på selve "dyna" inni står det beskrivelse av materiale i dyna og i trekket og under det hele står det dry clean only.

Men trekket er jo i bomull, så det bør jo kunne vaskes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en 4 år gammel voksipose. Vi har vasket trekk og innmat hver for seg og det har gått helt fint. Pass på at du knyter trådene i enden før du vasker.

Er du smart, imprignerer du også trekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en voksipose fra 04 (som storebror hadde) og den har jeg nettopp vasket til minstemann.... Tok trekket sammen med noen få klær i samme farge i vask (50 grader tror jeg) og ulldyna inni for seg selv på ull program 30 grader... Jeg glemte å imprignere den, men den er ikke vasket så mange ganger at det gjør så mye tror jeg =)

 

Tror jeg var inne på nettet å kikka etter vaskeanvisning også (på sidene til voksi.no eller noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to! Jeg har vasket trekket, men lar innmaten være da jeg ikke har tørketrommel. Nå gjenstår det bare å se om jeg får satt den sammen riktig igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...