Gå til innhold

"neivel da blir du fri"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lørdag var gutten vår på 1,5 år og jeg å handlet, skulle bare ha noen få ting, deriblant banan(som han elsker) og vannflaske(som han også synes er helt supert!)

Han begynte å grine og skulle ha det NÅ!

Jeg har bestandig vært slik at man betaler for ting før man spiser av det, men nå orket jeg ikke mere gnål i køen og han fikk vannflaska, men kastet den bort...da sier jeg "neivel da blir du fri da!"...

 

Føer jeg fikk det blikket av en dame..:S Var kanskje litt dumt å si til en 1 åring?:S ja, jeg tenker ENDA på det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg som er fra vestlandet, så forstår jeg egentlig ikke hva du mener med "neivel da blir du fri"

 

Om det betyr at da får du klare deg uten noen ting, så ser jeg ingen ting gale i å si det til en 1åring. Om han forstod hva du sa er ikke sikkert, men at han forstod eventuelt at han ikke fikk noe aent, det er jo det viktigste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte dere virkelig ikke den??

 

jeg er fra vestlandet og jeg skjønte den;) sier dere aldri at dere er FRI for ting?

 

dagens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, på østlandet sier bruker vi ikke ordet på den måten.

Jeg skjønt egentlig ikke så mye av dette innlegget. En dame glor olmt på deg fordi du sa til gutten din at han ble tom for vann når han kastet flaska?

 

Tror vel heller hun kikket stygt fordi han drakk og kastet flaska som du ikke hadde betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og hvor mange har ikke gjort det?tror du kundene heller vil ha hyyyying i ørene?;) Jeg har også gjort det EN gang...skulle vell betale for den...hærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra nordnorge og der sier vi også fri om tomt, du har ikke mer osv.

 

damen likte nok ikke at gutten fikk flaska før den var betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at butikkene vil at man skal vente med å forbruke varen til den er betalt. Det hender folk står i kassa uten å kunne betale for seg, så det er almenn folkeskikk å vente.

Hvis man ikke kan stagge ungen på annen måte, så får han jo bare hyle. Ingen som dauer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...