Gå til innhold

Ei jeg kjenner har funnet kjærligheten..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..da hun var på ferie i Tyrkia, en av de lokale overbeviste henne om at han var forelsket i henne og hun fallt for det.. Pen fyr, så absolutt, og jeg håper for hennes del at dette er ekte kjærlighet. Hun har to barn fra før, og vært litt mange menn innom livet deres siden forholdet til barnefaren tok slutt for noen år siden.

 

Hvor stor sjanse er det for at hun ikke bare er en av mange? Hun er litt naiv når det kommer til menn, og jeg er redd hun skal bli skikkelig såret denne gangen! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt vet man jo aldri sikkert, men møtte selv mannen min i Tyrkia for 3 år siden. Han kurtiserte meg hele oppholdet, ga meg små oppmerksomheter som å sette en blomst bak øret mitt osv. Jeg var noe reservert, var litt redd for at han bare ville brukemeg for å komme til Norge. Men slik er det nok ikke, vi har besøkt hverandre en god del de siste årene, og i sommer giftet vi oss, nå venter vi første barn sammen. Og her var det jeg som fridde, han brukte jo eeevigheter :) Holdt bryllup to ganger gjorde vi også, et i Tyrkia og et her i Norge. Han har ikke noe familie her i landet, så det var nok ikke bare bare å pakke sammen og flytte hit, men han har fått noen tyrkiske venner her vi bor nå.

 

Som sagt, men kan aldri vite helt sikkert, ei venninne av meg brant seg på det, ble sammen med og gift med en tyrker, 7 år senere skilte de seg, fordi han sa han ikke lenger trengte henne, for nå hadde han jo statsboerskap, var ikke lett for henne å høre, der hun sto igjen med en 3 åring og en 1,5 åring :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg føler meg sikker, ser jo forskjellen på vårt forhold, og det de hadde. Han viet ikke oppmrksomhet til henne eller ungene så fort de var alene, han var utro størsteparten av tiden, og de ble gift 8 mnd etter at de møttes, da han maste som en tulling om ekteskap.

Mannen min bruker all sin fritid med meg, han er veldig opptatt av svangerskapet, leser i bøker om svangerskap osv. Han snakker ofte om fremtiden vår, hvor mange barn vi skal ha, om jeg har lyst på hund osv. Og vi har vært sammen i nesten 3 år før vi ble gift, han maste ikke på meg, det endte med at jeg "maste" til meg en forlovelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvoror ventet han i 7år med å skille seg, når man får statsborgerskap etter 3,5år?

 

Om din venninne HI blir lurt eller ikke er jo umulig for oss å si. Etter å ha bodd flere år i Tyrkia ser jeg faktisk dette sjeldnere og sjeldnere. Tyrkia begynner å bli et ok land å leve i og folk er ikke lenger villig til å offre alt for en billett ut. Men det er klart det finnes fremdeles menn som bare er ute etter green card.

 

Jeg synes din venninne skal være ekstra forsiktig med tanke på at hun har barn. Dette gjør det ganske umulig for henne å flytte til Tyrkia, ergo er den eneste muligheten at han kommer til Norge. Dette er han veldig klar over og kanskje han bruker det bevist. Få rede på hvor tradisjonell han er, kommer det til å bli et problem at hun har barn med en annen mann?

Hun må belage seg på å vente 1 til 2 år på at han skal komme til Norge, er hun villig til det? Det kan være tøft og vanskeligt både for hun og barna.

 

Av de jeg kjenner som er gift med tyrkere har 95% solide forhold bygget på reelle verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en del rot i papirer osv de første 5 årene de var gift, han fikk blant annet ikke flytte til norge før de hadde vært gift i nesten 3 år, papirer osv på ekteskapet dems var blitt bortkommen. Var veldig mye rot i starten, og han ble også gransket i forhold til noe på rullebladet sitt. Han har jo selv sagt det, han var glad han enderlig var kvitt henne, så det livet han ville ha kunne starte, flyttet rett fra henne og sammen med ei annen, som han hadde hatt et forhold med fra kort tid etter at han flyttet til Norge.

Barna fikk hun med han da, om du ser alderen i forhold til når han dro fra henne.

Jeg er ikke av de som beskylder tyrkiske menn å lure norske damer til ekteskap, er selv gift med en Tyrker, og har en del venninner som er det (blitt kjent med etter at vi ble gift). Min mor ligger på dødsleie nå, derfor blir det nok så hun dør, vurderer å flytte til Tyrkia etter det, hun er den eneste familien jeg har her, mens i Tyrkia har vi jo hele slekta til mannen, frister mer å bo nær dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe han er av den redelige typen da, selv om han visstnok skal ha snakket om ekteskap allerede.. Virker ikke som det er et problem at hun har barn fra før, nei, men er jo redd det skal bli det når de eventuelt blir gift.. Jeg er så skeptisk til menn, av alle nasjonaliteter, særlig når det er barn med i bildet.. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å det skal man være. Å da å innelde et forhold med en mann med en kulturell bakgrunn som man ikke riktig forstår, kan være skummelt.

 

(er forresten meg over her som har bodd og fremdeles bor i Tyrkia)

 

Jeg har vært gift med min tyrkisk/kurdiske ektemann i 10 år, jeg har bodd i Tyrkia å 5 av disse årene, men jeg vil enda si at det er mye med kulturen jeg enda ikke kjenner til, ting kan fremdeles overaske meg.

 

Blant de jeg kjenner ville det vært vanskelig å godta at kvinnen hadde barn fra før, ikke så mye fra mannen siden, men fra familien. De fleste jeg kjenner med barn fra før er "uvitende enker" Hvilket betyr at mannen deres forteller familien at de er enker, for det å gifte seg med en fraskilt kvinne, med barn blir bare for mye for familien.

 

Hvor kommer denne mannen fra, vil jo si at det er store forskjeller etter hvor man kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir skikkelig skeptisk når jeg hører sånt, HI.. Er så mange kvinner som har gått på den smellen. De møter en mann på ferie eller internett.. what ever.. Han overbeviser henne om at dette er ekte kjærlighet, mens han i virkeligheten bare utnytter kvinnen for å oppnå noe. Enten statsborgerskap, penger.. U name it..

 

Får håpe for venninna di sin del at dette ikke er tilfellet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil vel til Norge. Jeg mener, han har allerede snakket om ekteskap??? Lukter et ønske om statsborgerskap jeg.

 

Her jeg bor så er tyrkerne nesten organisert i det å finne blåøyde kvinnfolk som kan gifte seg med slektninger og få dem til Norge. Hadde vært noe annet om kvinnene var med på det, men de tror jo det er den store kjærligheten, så oppdager de kona hans i Tyrkia liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barna hun har fra før da, skal de plutselig måtte finne seg i å flytte til Tyrkia en dag, og miste kontakt med faren?

Ikke sikkert det skjer altså, men...

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på et forhold med en flørtende kelner fra sydligere land, men det er jo lett å falle for dem hvis man er ensom og savner oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to barn på slep så er hun ikke verdt mer enn oppholdstillatese i Norge for ham.

Høres ut som enda et tåpelig kvinnfolk som faller for en tyrker. En ting er tyrker i Norge, noe helt annet er tyrker i Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan ikke flytte fra Norge uten barnefars samtykke.

 

De som driver med organiserte henteekteskap er ofte fra Konya. Jeg liker ikke å generalisere, men jeg ville hatt vanskligheter med å stole på en mann fra Konya.

 

Det som er dumt er at hun ikke har muligheten til å flytte til Tyrkia for å sjekke ut om dette kan funke. I og med at hun ikke kan det, ville jeg faktisk ha droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...