Gå til innhold

Vi som venter... hvor mange dager over termin i dag, jenter?


Babylykke2011

Anbefalte innlegg

4 dager over her. Skal til jordmor kl 10....Hun skal da bestille overtidskontroll på sykehuset, blir vel mandag det, da. Jeg vil såfall være 10 dager på overtid... :(

 

HVORFOR vil ikke krabaten i magen komme ut, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme her !! er 100% innstilt på at jeg må settes i gang....

 

irriterer meg at kroppen min liksom ikke "fikser" dette på egenhånd. mistet nesten motet i går, var hyperhormonell og tok til tårene over den minste tng, slitsomt !! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sånn jeg og. Kjenner jeg begynner å bli litt smådeppa! Jeg var så positiv og klar for fødsel for en kort tid siden. Nå føles det bare som at det aldri kommer noen baby, og jeg har begynnt å bekymre meg for den lille i magen at han ikke har det bra osv. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... 8 dager over termin. Var til overtidsvurdering i går og det blir satt inn ballongkateter til torsdag dersom det ikke starter av seg selv. Og jeg har mistet alt håp om at det vil starte av seg selv. Trodde jeg ville være ganske moden, men det var jeg heller ikke.

 

Hadde en "traumatisk" fødselsopplevelse forrige gang, men etter samtaler etc. hadde jeg nå klart å innstille meg på at dette ville bli en fin fødsel. Nå vet jeg ikke hva jeg går til og frykter at fødselen kan bli enda verre enn forrige gang. En av tingene jeg frykter, er at jeg ikke kan få ligge i badekar - noe jeg hadde veldig god smertelindring av sist. Epidural vil jeg ikke ha, til tross for enorme smerter. Føler at jeg mister kontrollen dersom jeg tar epidural. Så nå ser jeg bare svart på fødselen og tårene triller. Ei venninne foreslå at jeg kunne prøve modningsakupunktur i dag. Men er litt skeptisk til om dette har noe for seg. Hva tror dere?

 

Dette er tøft synes jeg :...-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager over her også...tror jeg har vært gjennom alle emosjonene som finnes og har endt opp med å bare være spent på kontrollen idag. Hvis hun ikke sjekker åpning osv og bare sender meg på overtidskontroll senere, bagynner jeg å grine :( Jeg vil vite om jeg er moden osv!

 

Kjøpte meg sånn schweppes bitter lemon igår og drakk halve flasken (0,5 l) og har hatt skikkelige stikkinger og vonde kynnere inatt. Men ingenting har skjedd...så resten av flasken blir tømt ut. Ikke noe vits med disse "kjærringrådene" hvis det bare fører til mase rier som ikke har noe hensikt..:)

 

Håper alle her føder snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg hos jordmor, og fikk time til overtidskontroll fredag morgen :) på sykehuset. Da vil jeg være syv dager over, og jeg akter IKKE å reise hjem fra sykehuset uten baby da.. ;) da setter jeg meg helt på bakbeina! JM sjekket ikke modning, men når jeg fikk så rask overtidskontroll (AHUS - veldig godt inntrykk av dem !!) så er jeg egentlig fornøyd. Tanken på å måtte gå hele helgen og vente på overtidskontroll mandag var uutholdelig...

 

Ang modningsakupuktur... jeg har en venninne som har veldig god erfaring med det. Hun tok det på termin og fødte dagen etter (1.gangsfødende). Jeg hadde egentlig tenkt å prøve det selv, men fikk aldri somlet meg til å sjekke ut stedene osv.. som tilbyr det. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv 5 dager over nå, og mektig lei.. Kjenner meg veldig igjen i det dere sier, jeg ville så gjerne at ting skulle sette i gang av seg selv, og jeg ville så gjerne føde i badekar.. Men er nå heelt sikker på at det ender med drypp og rier fra helvette =( Gruer meg veldig!!

 

Skal på overtidskontroll på torsdag, så får se hvor landet ligger da.

Har ikke hatt de berømte mensmurringene og alle kynnere har jeg kjent øvers på magen, så er redd for at jeg er umoden i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk godtå se at det er andre i samme båt, så vet vi ihvertfall at det er helt normalt å gå over selv om det er noe dritt! Jeg trodde itillegg at jeg skulle føde 2 uker før som med førstemann, så jeg er liksom 3uker over nå føler jeg....

Jeg skal på overtidskontroll til fredag, da er jeg 8dager over. Regner ikke med de setter meg igang før neste uke igjen. Noen her som har erfaring/ vet reglene i Skien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg retn linjene for overtidskontroll skal kvinnes ønsker vektlegges, men legen har siste ordet. Jeg vet ikke hvordan det er i Skien, men jeg akter å KREVE å bli satt i gang fredag.. Skal føde på Ahus. Har veldig godt inntrykk av Ahus gjennom UL, fødselsforberedende kurs osv, så tror nok de hører på meg.... håper jeg da :) holder rett og slett ikke ut å vente lenger. Og er 100 % sikker på at den lille gutten i magen IKKE har tenkt å komme ut frivillig.... Han er nok sta som sin mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått satt inn ballongkateter i dag. Er 9 dager over. De ringte fra sykehuset og ville ha meg inn i dag istedet for i morgen pga mange igangsettinger i morgen. Hatt veer ca hvert 10 min etter innsettingen, men det har ikke hatt nok effekt til å gi 3 cm åpning - da faller kateteret ut. Håper nå på en rolig natt og masse krefter til morgendagen. Ser for meg at dette kommer til å ta sin tid og bli tøft :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, nå har du babyen din veldig snart ihvertfall om han/hun ikke har kommet alt :)

 

Her venter jeg fortsatt, 7 dager over idag! Overtidskontroll imorgen, og da BØR jeg få en dato for igangsettelse! Klarer ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh jeg har 10 dager igjen til termin og burde vel ikke klage siden alle dere har gått over men jeg er så lei som det går an å få blitt!!!

 

Jeg også lurer på om det er noen som vet om de nye reglene er satt igang i skien???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6 dager over termin, skal på overtidskontroll imorgen på sykehuset. Da jeg var hos jordmor på mandag, hadde jeg 3 cm åpning og var moden. Hun regnet med at jeg kom til å føde før helga, men har ikke merket noenting.. hadde noen småmurringer for 2 dager siden, men det gav seg.

 

 

Utålmodig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...