Gå til innhold

Julebord! Hvordan skjule graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 5uker på vei, vi skal ha julebord på et hotell den 3.desember. Dette må skjules, jeg skal absolutt ikke si noe til kollegaer enda. Heldigvis er en god venninne av meg med, hun vet om graviditeten.

Vi skal mest sansynlig overnatte, venninnen min og jeg, så kjøring blir ikke aktuell unnskyldning.

De fleste på jobben mener/vet jeg er klar for barn, så de vil trolig misstenke om jeg ikke drikker.

Trenger sårt tips og råd!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag på halsevondt i uken før julebordet, lat så som at du går til legen og vips så har du streptokokkinfeksjon og går på antibiotika og kan ikke drikke alkohol.

Skrevet

Ikke dra på julebord da vel.. Om du må lyve til arbeidsgiveren din for ikke å avsløre graviditeten, så hadde jeg heller holdt meg hjemme.

Skrevet

Folk faller ikke lengre for antibiotika-unnskyldningen, da blir du rett ut spurt om du ikke er gravid likevel. Og da ser det enda dummere ut når du sier at du løy for du er gravid. Du kan prøve deg på vin-uten-alkohol-taktikken, men den er risikabel å bli oppdaget og avhengig av god servicepersonal.

Personlig hadde jeg rett og slett droppet julebord, det er uansett begrenset med moro når man selv er edru og resten har en real fest.

Skrevet

Om du kan ha med medbragt så kan du bytte etiketter på en alkoholfri vin/vin og ta med deg.

Om det er servering så kan du ta med deg en alkoholfri vin og alliere deg med noen på kjøkkenet/kelneren som sjenker i glassene... Det er utrolig hvor lenge man kan drøye et glass ;)

Og om du vil så holder det jo da med bare ett-to glass "vin" før du evt kan gå over til en "drink" med isbiter og paraply, eller rett og slett føle at "vinen gikk rett til hodet på meg... har vært litt forkjølet i det siste, så tror jeg skal ta det litt med ro..." ;)

Lykke til, og hold deg unna spekematen! ;) hehe.

Skrevet

Hm, det var da irriterende at dere ikke skulle ha det helga etter. Det går vel uansett ikke så lang tid etter den 3. desember, før du kan si det til alle?

Skrevet

Vi er flere på jobben som har hatt det slik, og vi har bare snakket med kelnere på forhånd og bedt dem servere oss alkoholfritt. Ingen har lagt merke til det :)

Er ikke så mange som legger seg opp i hva kolleger drikker på julebord e.l. tilstelninger...

Skrevet

Mange gode forslag, likte godt forslaget om å alliere seg med kelner. Kan få venninnen min til å "spandere"/hente til meg og :)

Å ikke gå på julebordet er uaktuellt, gleder meg veldig til en koselig kveld med kollegaer. Dessuten har jeg det like moro uten alkohol :)

Ja det skulle vært et par uker etter, så kunne jeg avslørt det på julebordet, det hadde vært gøy!

Tusen takk damer!

HI

Skrevet

Hvis ikke jeg telte feil nå er du jo ca 12 uker på vei når du skal på ujlebort! Hvorfor ikke bare si det da? Eller late som ingenting og drikke brus og la de lure! :)

Skrevet

Jeg regnet meg fram til at du er 11 uker på vei da, hvorfor kan du ikke si det da? Jeg var 10 uker på vei da jeg var på julebord, allerede i døra så jeg meg nødt til å si at jeg var gravid pga velkomstdrinken. Bare kos det, masse gratulasjoner og god stemning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...