Gå til innhold

Fy søren, så dårlige venninder flere av dere her inne er!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal melde vennindene deres til Nav . Er de utro skal dere sladre til mannen ol.

 

Det hadde jeg ikke gjort med noen av mine venninder og mine venninder hadde heller ikke sladret på meg.

 

Er dere virkelig så missunnlige at dere må sladre som 3 åringer. Tenker dere ikke på at dere kan ødelegge mye for vennindene deres?

 

Dårlige venninder er det dere er!

 

Glad jeg har ekte venner som stiller opp for hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg HI. Selvfølgelig skal vi følge lover ogr egler. men gi de nå en sjangs til å få ordnet opp i det selv. ELLER er det absolutt ingen som har gjort noe ulovlig selv en eneste gang. Nei akkurat, vi er ikke så reine noen av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å melde noen til nav for at de snylter er så og si en plikt, veninne eller ei. Jeg for min del hadde aldri godtatt å se på Nav-snylt. Det er ULOVLIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg skrevet noe innlegg om noe av dette, men en dag blir du å oppleve å bli såret sterkt av en av dine venninner. Det er nesten som et samlivsbrudd. Vondt. Noen tyr til hevn, eller tanken på hevn.

 

Det som kommer ut her trenger heller ikke skje i virkeligheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis er flere av damene her inne bare j** store i kjeften. ett fåtall gjør det de sier.. Lett å si noe her inne, men ikke fult så lett å gjøre det. men enig med deg HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke tenke deg noen andre motiver for å melde fra om svindel og utroskap enn misunnelse? Fantastisk...

 

Forøvrig: Om noen bestemmer seg for å begå et lovbrudd, enten det er å kjøre i fylla, smugle heroin eller svindle staten, så er det ikke den som melder fra som ødelegger for dem. Det er dem selv, i det øyeblikket de bestemte seg for å gjøre seg til kjeltringer. Og en kjeltring er du, selv om du bare svindler noen tusenlapper i måneden og det er fra den store, stygge staten som har så mye penger allikevel.

 

Jeg slipper heldigvis unna slike problemstillinger, for om noen av mine venninner hadde funnet det for godt å begynne å bryte lover uten skrupler, så er de ikke lenger de helstøpte, vettuge menneskene jeg kjenner, og heller ikke noen jeg velger å være venn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennide? Er du 80 år eller?

Så om veninna min hadde ranet en bank skulle jeg holdt kjeft da og?

Nav svindel er kriminelt det også vettuu! Utroskap hadde jeg sikkert holdt kjeft om, men instendig bedt min venninne om å fortelle mannen om det selv. Men det er jo ikke ulovlig i den forstand. Bare moralsk ulovlig ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07:32 har sagt det som trengs å si.

 

Snyltere og andre kriminelle er ikke mine venner, og ja, hadde jeg fått vite om snylting eller kriminelle handlinger, så hadde jeg meldt fra.

 

Når det gjelder utroskap, så ville jeg sagt i fra til den parten i forholdet som var utro og fortalt nøyaktig hva jeg mente om saken. Det har jeg også gjort til en bekjent av meg som lever i et platonisk ekteskap og som "er sammen med" ei anna dame.

 

Venner stiller opp for hverandre, ja, men de dekker ikke over ulovlige handlinger for hverandre. Og da snakker jeg ikke om å ta med en kartong sigaretter eller ei vinflaske for mye gjennom tollen, men når det er snakk om f.eks. å snylte på staten, kjøre i fylla eller kjøpe/misbruke narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig med HI her jeg. Små-kriminalitet slike som å ha svart dagmamma, betale vaskehjelpen svart, eller snekkeren for den saks skyld, melder ikke jeg ifra om. Utroskap... vel jeg er så kjip at jeg ikke sier det til motparten, men den utro får nok vite mitt syn på saken. Å melde til barnevernet.. da skal det være særdeles alvorlig, og jeg skal ha snakket med den det gjelder på forhånd. Jeg hadde heller ikke meldt ifra annonymt.

Andre kriminelle handlinger vil jeg rett og slett ikke vite om!!!!! For den evt. kriminelle hadde da satt meg i en særdeles vanskelig situasjon..for det å vite, men ikke melde ifra gjør en vel medskyldig?? I mine øyne. Jeg har vært heldig med mine venner, og det værste noen har gjort var vel å være svart dagmamma.... og det hadde Jens Stoltenberg også i sin tid... så det er vel i gråsonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...