Gå til innhold

Er stjernekikkerfødsel vondere enn vanlig fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt to stjernekikker fødsler, vondt var det ingen tvil om det! Minstemor kom rett vei å var helt annerledes, fødselen gikk mye fortere (30 min fra første ri til hun var ute), gutta tok lenger tid og der satt riene kun i ryggen og bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondere vil jeg ikke si det var. For meg tok den bare litt lengre tid(2-3 timer) enn den kanskje ville gjort om babyen lå rett vei. Først lå han for høyt når det nærmet seg full åpning, så jeg måtte gå rundt til han var kommet lengre ned. Og når jeg endelig kunne begynne å presse, satt han fast, så jeg presset over en time til ingen nytte. Måtte til slutt forløses med vakuum. Med vakuumet følgte også klipping, og det var ikke særlig behagelig i ettertid, det ble to uker med veldig ubehagelige sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt klippet og barnet tatt med vakuum. Revnet vel litt og.. Og stingene plaget ikke meg noe serlig egentlig, så det trenger ikke være ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble antageligvis sydd litt stramt, så derfor det gjorde vondere enn ellers tror jeg. Hadde også ubehag(føltes stramt) etter at stingene var borte(helt til neste fødsel faktisk)

 

Revnet opp igjen klippet ved neste fødsel, og da gjorde ikke stingene vondt etterpå. Ubehaget jeg hadde er også borte

 

anonym 08:48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er vondere enn en vanlig fødsel, tror nok det har mer å si hvilket nummer i rekken barnet er..:)

 

Min nr.1 var stjernekikker. Her var fødselen lang, med 2-3 timer med pressrier før jeg ble klippet og hun ble tatt ut med vakuum. Ettersom morkaka ikke kom tok de syinga mens jeg lå i narkosen for å fjerne den (noe jeg er veeeldig glad for). Var litt mørbanket nedentil i ettertid, men ikke noe jeg ikke taklet. Fordelen med en lang fødsel er jo at man (hvertfall jeg) har litt mer kontroll på situasjonen, mens ulempen er at man er utslitt i ettertid.

 

Nr.2 kom rette veien. Der tok det en time fra 6cm til han kom ut på 2-3 trykk. Sydde noen få sting, noe jeg synes var grusomt. Formen etterpå var helt topp :)

 

Nr.3 var også stjernekikker. Med henne tok det en drøy time fra 3cm til hun var ute. Merket ikke noe spesielt til at hun var stjernekikker annet enn at jeg revnet en del og måtte på operasjonssalen for å sy (de fryktet en grad 3, men var heldigvis bare en grad 2). Selve fødselen her gikk jo veldig fort og var derfor veldig intens. Jeg mister helt kontroll når det går så fort, og synes egentlig det er bedre om det tar lenger tid.... Mye mulig det gikk så fort pga at jeg ble igangsatt.

 

Uansett så er det like greit å ikke tenke så mye på at den lille kan være stjernekikker. Det finnes jo ikke noe man kan gjøre for å forhindre det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...