Gå til innhold

Hjelp, småskummel utenlandsk fyr ringte på og spurte om veien. Grunn til engstelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med en au pair og firebarn/tenåringer i en stor villa. Ute uler stormen, og akkurat nå kom det et smell og noe ble knust utenfor kjøkkenet (tror det bare var en blomsterkrukke som blåste overenda).

 

Et dette et ledd i en taktikk innbruddstyver bruker? Skulle han sjekke om vi var hjemme (litt rart, for bilen står i oppkjørselen, og inne var det fullt lys i alle rom omtrent)?

Skulle han avlede oppmerksomheten eller kartlegge et eller annet?

 

Hjelp?

 

Eller helt uskyldig.

 

Jeg kikket etter ham, og det bså ikke ut som om han gikk dit jeg pekte. Han dro på en stor trillekoffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OMG ring politiet umiddelbart! Hvem vet hva han kan skjule i den trillekofferten?! Sure sokker? Truser med bremsespor?

 

Det går nok bra skal du se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt flaut å ringe politiet og si at jeg vilanmelde en som spurte om veien og så skummel ut. Hører jo selv at det virker teit. ....Å, det var det noen flere lyder utenfor huset (men det ER faktisk storm ute, "heldigvis"... det foklarer det jo...)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best du bolter alle dører og skalker alle luker.

 

Ærlig talt, hadde du tenk det samme hvis det var en fyr som så norsk ut, som sto der ute..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var hvit, men så litt sånn "narkoman" ut og snakket engelsk.

Hadde blitt like redd hvis det var en som snakket norsk og så sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal ringe politiet, men ikke 112, men det andre fellesnummeret. Aboslutt grunn til engstelse etter min mening, og jeg er ikke engstelig av meg i det hele tatt.

 

Og du lenger oppe, hold nå kjeft med det jævla "ååå hadde du blitt like redd hvis han var norsk-preiket".. Hva er vitsen med å være så forbanna politisk korrekt bestandig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Tror du uke de syns jeg er hysterisk da? Det hjelper vel ikke at jeg faktisk har ringt politiet to ganger ganske nylig. Først fordi jeg b vitne til noen sommeren og stjal noen sykler, deretter fordi et lite barn satt og tigget på gaten. Mye bagateller, liksom ("å nei, er det hun der igjen?"). Eldstedatteren min på 17 er også litt engstelig da...

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23:51 Det var meg som spurte om hun hadde blitt like redd om det var en norsk fyr. Bare lurte siden hun skrev småskummel utenlandsk fyr, og ikke bare småskummel fyr.

 

Be meg for pokker ikke om å holde kjeft, jeg spør vel om hva jeg vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete å ringe politiet for det, unødvendig bruk av tid og ressurser for politiet. Det er ikke noe å være engstelig for, hva skal han gjøre, liksom? Fly gjennom døren din med motorsagen han har gjemt i kofferten? Ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fult mulig å være utenlands og hvit. Hvem er det som sier at det bare er svarte som kan være av utenlands opprinnelse?

 

Hvis du er veldig bekymret, så ringer du fellesnr. til politiet. Selv om dem kanskje ikke kommer til å gjøre noe, så har du hvertfall ringt. Men det får du selv føle hva du kommer til å gjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han hadde skumle planer så forandret han nok disse da du åpnet døren. Har hørt at de ringer på først. Men merkelig om det var så sent?

 

Det går an å ringe politiet på lokal nummeret og spørre. Politiet er alltid snille her om jeg blir usikker på noe iallefall :)

 

Og til deg som snakket piss om hvit vs utlending: Skjerp deg. Statistikkene lyver ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann spør om veien, og du vil ringe politiet?

 

Her maser kvinnfolk år etter år at mannfolk er amøbe på å spørre om veien, og når én fyr endelig spør, ja da ringer vi politiet fordi det må være noe alvorlig galt med ham!

 

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du ville sikkert tatt det med stoisk ro selv, 07.40. Situasjonen og tidspunktet tatt i betraktning. Ikke få meg til å le.

 

Angående denne klassiske "hva har utlending med saken å gjøre", osv osv. Snakk om stigmatisering når man ikke kan nevne ordet utlending uten at folk dømmer.

I denne situasjonen var det faktisk et poeng for HI å nevne at han var utlending. Av flere grunner:

 

1. Det er begått en rekke villainnbrudd av utenlandske bander de siste årene: De er organiserte, bruker bestemte metoder, og dette er en velkjent sak som media har skrevet mye om.

 

2. Det er kanskje mer sannsynlig at en utlending ringer på en dør seint på kvelden og spør om veien enn at en nordmann gjør det. Fordi han ikke er like kjent med området og kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom dusteargumentet igjen. Skjønner du ikke at det faktisk var et poeng å nevne at han var utenlandsk i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra ...ingen innbrudd.

 

Ang. at jeg skrev at han ikke var norsk: Det har vært flere innbrudd i dette nabolaget (bl.a. hos nærmeste nabo), og iflg. politiet har det vært østeuropeere. De har bl.a. holdt kontroll på hvilke hus det var verdier i, hvor det var/ikke var alarm og hvem som var hjemme når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...