Gå til innhold

Hva var du livredd for da du gikk gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I starten var jeg selvsagt redd for å miste, men etter at jeg gikk over den "trygge grensen", roet jeg meg litt ned. Allikevel var jeg jo selvsagt redd for at noe galt skulle skje med barnet, spesielt redd var jeg for at navlestrengen skulle surre seg rundt halsen og kvele barnet. Det skal jo egentlig ikke så mye til.

 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Redd for å miste, men denne skrekken kom ikke før etter at jeg abortere da jeg var gravid for 3.gang, ble gravid igjen 9 uker etter denne aborten og var livredd i lang, lang stund etter "de magiske 12" var passert. Var deretter redd for fødsel, noe jeg ikke hadde vært engstelig for før etter 2.fødsel (stjernekikker), var ganske redd for at det skulle oppstå komplikasjoner som gjorde at jeg, barnet eller begge to kom til å dø, deretter redd for fødselspsykose. Var også litt engstelig for svangerskapsforgiftning da jeg som høygravid i siste svangerskap opplevde ekle synsforstyrrelser 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var livredd for at babyen min skulle dø inne i magen. Hver eneste dag gikk jeg og pirket til magen, bare for å kjenne bevegelse. Fikk vite at jeg hadde høyrisikosvangerskap og at det var stor sjanse for at babyen min kunne være misdanna. Men reddsel for å miste var større enn reddsel for missdannelse. Men heldigvis mistet jeg ikke og babyen min var en frisk og normal gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hai og ulv... hehe, og det er ikke tull.. har sinnsyke mareritt om haier elelr ulver nesten hver natt..

 

men bortsett fra dette så er jeg faltisk redd for å ikke gå til termin, samt at navlestrengern er lang og kan få knute og føre til at babyen dør.. nr en hadde veldig lang navlesnor, nesten 90cm, og dette ble plutselig en aktuell fare for nestemann også..

 

ellers har jeg ingen problemer med å avstå fra røyk elelr alkohol, så jeg er ikke redd for dette, men kan vel si at ejg ønsker meg en liten baby da, med lite hode slik som storesøster var.. ;) ellers å rekke frem til sykehuset, da vi har lang vei og første fødsel gikk veldig fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nummer fire, og sistemann hadde navlestrengen rundt halsen da han kom ut, pluss at han var 4.7 kilo.

 

Er redd for et like stort barn denne gang, men Rikshospitalet har lovet meg igangsetting i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...