Gå til innhold

Klamydia og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt om det på internett. Men fant ut jeg var gravid, da jeg var hos legen fikk jeg brev i posten et par dager etter at jeg hadde testet positivt for klamydia og fikk med resept på pecilin.. Jeg aner ikke når jeg har fått dette, det kan ha vært første gang jeg hadde sex med han som er bf for ca 1 år siden, eller en gang etter det. Jeg har bare hatt han som sexpartner, men han har desverre ligget med andre.

Jeg er bekymret for at det kansje kan ha skadet babyen? jeg er 10 uker på vei, skal til legen på torsdag og har da tenkt og høre om jeg kan få tidlig ul i og med at jeg er redd for om dette kan ha noe påvirkning på babyen.

noen andre som har hatt dette mens de var gravid eller ble gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var gravid med min nr.1 fikk jeg påvist Klamydia i 8. svangerskapsuke, fikk behandling og ble frisk. Fikk beskjed om at det ikke var noen fare for fosteret selv om jeg hadde Klamydia, eneste jeg fikk høre var vel at det kunne få bla. infeksjon i øynene ved fødsel. Alt gikk fint, men vår førstefødte hadde riktignok en type øyebetennelse ved fødsel, men det skyldes nok mer min daværende soppinfeksjon enn tidligere Klamydia.

Skrevet

Jeg fikk forøvrig ingen tidligere ul pga dette

- annie 23:13 -

Skrevet

Bare hyggelig :) Masse lykke til med spiren i magen :)

Skrevet

Jeg testet positvt på klamydia. Oppdaget graviditeten seint (uke 17), men det var bare å ta en antibiotikakur, og være avholdende(evnt. bruke kondom) i et par uker. Tok en ny test etterpå for å sjekke at ulumskhetene var borte.

Skrevet

Takk for svar alle sammen;) er ferdig med kuren på onsdag så skal vel kansje ta ny test på torsdag? når jeg skal til legen, få snakke med han da om eventuelle spørsmål jeg har;)

Skrevet

Ja, det blir tatt en ny test for å forsikre at du er kvitt ulumskhetene. Greit å høre med legen om det er noe annet du skulle lure på :) Hilsen første annie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...