Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg fant akkurat ut at jeg er gravid igjen. Jeg er aner ikke hvor langt jeg er på vei, har pcos så jeg pleier aldri å ha menstruasjon så jeg testet ikke før idag. Men saken er det at jeg har vært ute på byen ca 5 ganger de siste 8 ukene -mener jeg hadde tr i juli/august. I tillegg har jeg tatt fly? Jeg vet ikke om det har noe å si? Det er nr 3 på under 5 år. Jeg er 23 år og jeg og barnefar bor ikke sammen, jeg lever på os og vi har ikke kommet så langt at vi har flyttet sammen enda, da vi ble sammen for bare noen mnder siden. Jeg må ha blitt gravid med det samme nesten. Hva skal jeg gjøre? Lar dette seg gjøre? Jeg er redd fostret skal ha blitt skadet av alkoholen og jeg er redd for at det ikke er i live. Kan jeg få tidlig ul?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Du vil nok få tidlig UL om du forklarer situasjonen for legen.. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 pcos og gravid for 3. gang på 5 år? En flytur er iallefall ikke farlig for fosteret. Alkoholen KAN være det, men de fleste syke foster dør. Om det så er noe galt er det ingenting du kan gjøre, alkoholskader kan ikke ses på ul. Om det ikke er i livet vil du før eller siden begynne å blø, om du akkurat har tatt graviditetstest så lever det sannsynligvis.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Ja, du får tidlig ul når du ikke har noen ide om hvor langt du er på vei. Jeg kjenner ikke til clear blue testene personlig, men på reklamen sier de jo at den kan fortelle deg hvor langt du er på vei, du kan jo prøve en sånn, for det kan kanskje ta litt tid med tidlig UL. Jeg har også PCOS, ble fortalt at jeg ville slite med å bli gravid på egenhånd, men jaggu har jeg ikke klart det to ganger på to år, likevel! Og jeg har også nesten aldri mensen. Nå skal jeg begynne på prevensjon, for nå stoler jeg ikke på legene. Gratulerer, forresten:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Herregud slapp nå av kvinne!! Hvor mange av oss har ikke festet både en og fem ganger før vi fant ut at vi var gravide? Det gjelder stort sett de fleste som blir gravide uten å planlegge det. Ikke har vi spist folat og noen av oss har røyket og brukt medisiner. Men det går bra! Vi føder friske og raske barn likevel, kretsløpene deres er ikke sammenkoblet så tidlig, og det er det en grunn til! Nå sier jeg ikke at man kan gjøre hva man vil de første ukene, men vi som ikke visste om det, og det er mange av oss, har likevel gang på gang bevist at det kan gå helt bra! Selv var jeg panisk, var 9 uker på vei, hadde vært syk, spist masse rare medisiner, vært i utlandet (det er da ikke farlig å fly nå i starten, hvorfor i all verden skulle det være det???), røkt minst 20 sigaretter for dag og drukket mengder av alkohol....jupp...var nettopp inne og så til min friske, fantastiske sønn som sover søtt i senga si ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Takk for gode svar Jeg er bare i sjokk. Jeg er midt under utdanning og innenfor nav osv. Hadde aldri sett det for meg pga pcosen min er veldig fremtredende. Kjente at jeg ikke var helt klar for en tredjemann allerede, men jeg må bare prøve å tenke positivt og ta en dag av gangen. Skal ringe til legen i morgen og håper da at hun kan henvise meg til ul slik at jeg finner ut om jeg er 4 eller 10 uker på vei. Nn 22.55: Jeg har også fått beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å bli gravid på egen hånd pga ene eggstokken er defekt etter en cyste. Hadde en stor cyste i sommer så dette var liksom det siste jeg hadde sett for meg. hehe.. :S
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 22:55 her samme her! Har en defekt eggstokk (tett og vokst inn i buken) i tillegg til at de begge konstant er fulle av cyster, og jeg har omtrent aldri eggløsning/mensen, likevel er jeg smelt på tjukka to ganger i løpet av to år! Rare greier... Men de er vel en mening med de barna vi får da:) Ønsker deg masse lykke til! Alt går selvom det kan bli tøft. Håper kjæresten din støtter deg oppi alt og at du klarer å nyte svangerskapet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Til HI Selv både snuset jeg og drakk før jeg fant det ut... Satt faktisk med et glass vin i hånden når jeg kom på at mensen var forsinket og gikk på badet for å teste. Men alt er bra så langt, 4mnd nå og vært på UL flere ganger pga andre ting Du kan helt sikkert få tidlig UL, mest for å fastslå hvor langt du er på vei siden du har urgm syklus. Bare forklar problemstilling til fastlegen, og få rekv. Lykke til og gratulerer, dette går sikkert bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå