Gå til innhold

Hjelp :((( Redd!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt på Diane p-piller, og føler meg depresiv med selvmordstanker!!!!! Fikk plutselig noen sinnsyke tanker i sta, og har gått på p-piller kun 5 dager nå. Er det forbigående, eller burde jeg slutte på pilla? Vil depresjonen forsvinne så fort jeg slutter på Diane? Noen andre med slike merkelige bivirkninger???

 

Hilsen LIVREDD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det pilla så slutt med den, virkningen forsvinner når stoffene til den er gått ut av kroppen

 

vil anbefale legen uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tanker? =/

Burde nok ringe legen og slutte på pillene ja. Jeg går på Condulag eller noe og har null bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte Diane p-piller en gang pga mye hårvekst. Jeg er deprimert fra før, men med p-pilla ble det verre. Bare gråt og gråt, og var sur og sint på de rundt meg... orket ikke gå på pilla i ei uke engang før jeg slutta med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ekle tanker som jeg ALDRI har hatt før! Helt sykt! Kom hjem i dag fra en deilig ferie denne helgen, som gikk på avslapning og kos med samboer, uten barn for første gang på 3 år(!) Når jeg kom hjem til barna, hadde jeg ingen følelser, og det utviklet seg til at jeg tenkte at jeg ikke var glad i barna mine og at jeg bare ville ta livet mitt, liksom. Satt å tenkte på scenarioet der jeg liksom tok et helt pilleglass med noe..... Helt absurd. Ble kjemperedd bare fordi jeg fikk slike syke tanker, for jeg vet jo at jeg elsker barna mine, og at jeg vil gjør alt for de!

Jeg har aldri slitt med depresjon før, men har slitt litt med helseangst etter førstemann sin fødsel der begge holdt på å stryke med. Derfor er det helt surrealistisk at jeg fikk slike tanker, for jeg er jo REDD for å dø!

 

Er det pillene tror du/dere? Eller har jeg fått en skikkelig depresjon ut av det blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat slik jeg haføt det i hele dag, 22.44!! Alt ble negativt og har grått iallefall 3-4 ganger i dag!

 

Det er ikke noe som går over eller?

Går på Diane pga akner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også gått på Diane for akne... ikke hjalp det noe særlig for aknen, og humøret og psyken var til tider helt elendig!! Jeg gikk på dem i ca fire år uten effekt på huden! - bare negative bivirkninger! Fikk et nytt liv etter at jeg sluttet med pillene! :)

 

I legemiddelhåndboken står følgende om Diane: "Risiko for depressive reaksjoner hos disponerte individer."

 

Så ikke ta flere tabletter! Bestill time til legen din i morgen!

 

Lykke til! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også svært negativ erfaring med Diane. Opplevde sterke angstsymptomer, blant annet dødsangst, en uke etter at jeg hadde begynt med dem. Sikker på at jeg hadde diverse sykdommer, osv.

Dette var nye følelser for meg. Det forsvant da jeg sluttet med pillene.

 

Senere har jeg lest at sterk økning i østrogennivået (Diane inneholder mye østrogen) kan gi slike symptomer.

Jeg har holdt meg helt unna all sags p-piller siden. Ble virkelig skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skremmende! Hvor lang tid tok det før du var kvitt symptomene etter endt "pillebruk"? Dagen etter?

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke gøy ut... :(

Håper alt ordner seg, høres ut som det er pillene ja. Hadde jeg vært deg så hadde jeg byttet til minipiller, så slipper du sånt :)

Lykke til *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kanskje det skulle bli bedre med litt søvn, men tvert imot! Alt er virkelig trist og våknet i dag med migrene! Håper pilla går ut av kroppen snart. Har ikke tatt den i dag, og nekter å gå slik.

 

Men dette er ikke noe som går over eller? Hvis jeg fortsetter på pillen? At jeg vil bli meg selv på pillen om noen uker. At kroppen trenger tid til å omstille seg liksom?

 

Takk for svar alle. Virker som om denne Diane ikke er helt bra, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det hele tatt kan p piller føre til depresjoner hos enkelte så man bør følge md på om man blir ekstra nedstemt og trist etter man har begynt. Enkelte merker er verre enn andre merker.

 

Synes det er rart at ikke legene opplyser om dette under timen, som en mulig bivirkning slik at folk kan være obs på det og ikke føle skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på den i to måneder uten forandring, gikk to sykluser etter pilleslutt før angsten slapp taket.. Diane har et høyt østrogennivå i forhold til andre p-piller, så vær skeptisk.

 

Det er mange andre måter å bekjempe akne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...